Gå til innhold

Er det mulig?

lindaf

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp.

Jeg er en ung dame på 26, som har vært aktiv på treningsfronten siden jeg var 20.

For vel 3 år siden begynte jeg med styrke 3 dager i uken samt en kondisjon, og siden jeg søker Politihøgskolen til høsten har jeg "stepped up my game". Trener tyngre styrke for å nå de målene jeg må nå. Jeg har veid 50 kg i årevis, men etter jeg gjennomførte et 5*5 3splitts program før jul og etter at jeg fikk nytt program ala 4 eller 3*8-12reps så har jeg lagt på meg 4-5kg!!

Jeg har hatt et ganske avslappet forhold til vekten. Spiser relativt sundt.

Blir en del brødmat/knekkebrød (alt etter hva jeg har på jobb). Et par brødskiver til frokost, en Skyr til mellommåltid til kaffen, 2-3 brødskiver til lunsj. Middagen er alt etter hva jeg har. Taco, laks, pasta, kyllingfilet ect der jeg er veldig flink til å bruke grønnsaker. Også blir det gjerne et par brødskiver til kvelds. Pålegg er morr, egg, kyllingpålegg, leverpostei. Samt cherrytomater.

Jeg har en stillesittende jobb som jeg har hatt i 2,5 år, ei jente på 3,5 år, ei mye i bakken i helgene og har mark i ræva. Jeg er som sagt mye på randoski der vi veksler på tur i heis og toppturer. Jeg er i gjennomsnitt i bassenget en gang i uken. Kroppen har uten tvil blitt strammere, iallefall på rompe og lår, og jeg har fått bra med muskler.

Kjører jeg for tung styrke? Spiser jeg helt feil? Trener jeg for lite kondisjon?

Er 160 høy, veier 54-55 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet egentlig, at du har lagt på deg 4-5 kg? Ingenting å være bekymret for det vel, muskler veier litt de også ;)

Sålenge du blir strammere og sterkere skjønner jeg ikke hvorfor de usle kiloene har noe å si. Og nei jeg tviler sterkt på at du trener for tung styrke.

Desuten, en vekt på 55kg på 160cm er da virkelig helt normalt, og det er nærmere "for lite" enn det er "for mye".

No worries, spis ivei og tren ivei. Lykke til med opptaket til politihøgskolen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,med ditt inntak av mat så burde du vel heller strengt tatt kunne spist mer mat,da proteiner,kjøtt,fisk,meieriprodukter for eksempel og karbohydrater,potet,ris ,bær ,frukt:) Spis,treen smil:D Muskler veier,og når man trener styrke med en del motstand vil vekten ofte gå opp,spesielt i starten og det er vanskelig å gå ned ivekt med styrke for eksempel.Dette er ikke fett,det er ofte mye vann og glycogen,så lenge du føler du ser bedre ut så er det rett det du gjør:) Vekta er bare boss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere sier det så ;-) Jeg har lest på alskens forum og googla for å se på hvor mye det er vanlig å øke i vekt ved styrkeøk. Alle svar ligger på max 2 kg. Og da får jeg angst. Vil jo gjerne gjøre alt riktig når engasjementet er der det er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal fortelle deg noe. Kan kanskje gi deg en slags pekepinn. Altså,avhengig av hva du har gjort i livet så forandrer jo kroppen seg hele tiden så og si. Nå er det kanskje litt spesielt med meg siden ejg har født to barn,MEN uansett.

Jeg veier nå 10 kg mer enn jeg gjorde for 4 år siden ,men målene mine på målebåndet er de samme,noen plasser enda smalere. Så bare drit i vekta. Den er som sagt boss.;) Mål deg og se forskjellen i speilet,noe du har gjort,du sier du føler deg,ser bedre,strammere ut. Så nyt det,du har gjort en bra jobb,fortsett sånn!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ei jente på 3,5 år nå. Er relativt lita sjæl. Hadde de pinglete overarmene, hehe. Nå har de begynt å få litt fylde, da(y) Jeg vil jo fortsette å passe "høyden" min. Og jeg har litt størrelse på rompe og lår, og det vil jeg fortsette å ha så lenge celulitter forsvinner helt og ting ser stramt og greit ut.

Burde jeg kanskje trene et par kondisjonsøkter istedet for en, i tillegg til styrken? En intervall og en langkjøring?

Takk for det, da vet jeg iallefall at jeg er på riktig vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...