Gå til innhold

vond lysk etter bred knebøy


Gjest noen123

Anbefalte innlegg

Gjest noen123

heisann, prøvde meg litt på bred knebøy her for rundt 10 dager siden. tror da jeg fikk en liten lyskestrekk, det er ikke noe utpregede smerter, men de er der. har prøvd å trene lett å leve normalt, men det ser ikke ut til å gå over..

prøvde forøvrig ut hoftemobilitetsrutinen til martin norum før bøyen, så det kan muligens ha vært den som gjorde utslag og.

tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Sliter også med lyskestrekk. Kjenner det ikke når jeg kjører brede frontbøy, men det kommer når jeg kjører bulgarske utfall. Eller når jeg kjører en utfallsøvelse som dynamisk oppvarming... :(

Har hatt det lenge og det gir seg ikke - selv om jeg unngår utfallsøvelser. Kunne også tenkt meg noen tips for å forebygge dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ingen ekspert, men sliter til tider med det samme (mer før), og det er nok et mobilitetsproblem. Løsningen for min del har vært å tøye så mye som mulig, og ikke stå bredere enn hva mobiliteten min tillater/liker. Så kan man øke bredden etter hvert som man blir mykere. Det hjelper også å varme opp med knebøy med strikk rundt knærne, hvor man presser knærne godt ut mot strikkmotstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer også litt på dette.. jeg fikk meg en kraftig strekk etter intervall løping på mølla for 10dager siden..nå er det så ille at det er vondt å gå.. særlig når jeg må strekke ut foten bakover når jeg går hehe (n) så usikker hva jeg kan gjøre selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurer også litt på dette.. jeg fikk meg en kraftig strekk etter intervall løping på mølla for 10dager siden..nå er det så ille at det er vondt å gå.. særlig når jeg må strekke ut foten bakover når jeg går hehe (n) så usikker hva jeg kan gjøre selv..

Hvor, mer presist, er det du har vondt? Jeg hadde noe lignende i hofteleddsbøyeren en gang. Jeg vet ikke mer presist hvilken muskel det var, men det var vondt å strekke foten bakover når jeg gikk, og det ble verre og verre jo mer jeg gikk. Muskelen ble svekket mens det pågikk, så det var vanskelig å løfte kneet opp. Høres det ut som du har det samme problemet?

Isåfall anbefaler jeg å bestille time til en behandler og få nålebehandling ("dry needling", ikke kinesisk akupunktur). Dette fjernet problemet for meg. Dette er likevel bare symptombehandling, og man må også ta tak i årsaken til problemet hvis man vil forhindre at det kommer tilbake. Sannsynligvis skyldes det en stram og kort hofteleddsbøyer, så da er det masse tøying som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor, mer presist, er det du har vondt? Jeg hadde noe lignende i hofteleddsbøyeren en gang. Jeg vet ikke mer presist hvilken muskel det var, men det var vondt å strekke foten bakover når jeg gikk, og det ble verre og verre jo mer jeg gikk. Muskelen ble svekket mens det pågikk, så det var vanskelig å løfte kneet opp. Høres det ut som du har det samme problemet?

Isåfall anbefaler jeg å bestille time til en behandler og få nålebehandling ("dry needling", ikke kinesisk akupunktur). Dette fjernet problemet for meg. Dette er likevel bare symptombehandling, og man må også ta tak i årsaken til problemet hvis man vil forhindre at det kommer tilbake. Sannsynligvis skyldes det en stram og kort hofteleddsbøyer, så da er det masse tøying som gjelder!

det verste er jo at jeg alltid har vært flink å tøye hofteleddsbøyerne..så jeg tror selv dette var rett og slett en akutt strekk som kom av uheldig løping? vanskelig hvor den sitter..mene det er den akkurat i overgangen framme på hoften-midt på--hehe.. mest vondt når jeg bøyer foten bakover-eller tråkker for hardt ned med tyngde.. jeg har manuell terapaut,men fikk ikke time før neste uke:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...