Gå til innhold

Mehe

Medlemmer
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Jeg kan ikke så mye om det her, men det vanligste er nok at muskelen soleus på baksiden av leggen er forkortet (den nederste muskelen, som festes i akillessenen). For å tøye denne ordentlig må man ha bøyde knær, jeg synes den her fungerer bra:
  2. Hvordan er overkroppen din i bunnen av løftet? Relativt vertikal, eller mer framoverlent? Dersom du er framoverlent er det vanskeligere å unngå bekkentilt, og dette skyldes ofte dårlig ankelmobilitet.
  3. De der hadde jeg faktisk ikke sett! Virker fornuftig.
  4. Ja, forstår det. Setter pris på at du tar deg tid til å svare i alle fall, og jeg ser jo nå at det er flere muligheter som jeg kan undersøke nærmere. Jeg regner meg at terapeuten hadde plukket det opp om det var snakk om instabilitet. Problemet er jo at vi ikke klarte å trigge smerten da jeg var på undersøkelse, jeg ble derfor litt "ivrig" nå når jeg fant en bevegelse som definitivt fremprovoserer smertene. Får kanskje ta meg enda en tur til en behandler. Kanskje en annen en han jeg var hos, ettersom jeg synes han var litt kjapp til å si "impingement", uten noe mer spesifikasjon, på tross av a
  5. Jeg fant den siden selv, men synes den var litt vanskelig og uoversiktlig. Jeg har aldri opplevd å få skulderen ute av ledd (tror jeg? Det merkes vel?), men det er kanskje ikke nødvendig?
  6. Jeg TROR ikke han gjorde den testen, men jeg skal ikke si det for sikkert, da han gjorde en mengde tester på rappen uten at jeg hang helt med. Men selv om den vonde skuldra er mer bevegelig enn den andre er det fortsatt ganske dårlig bevegelighet i den. Manuellterapeuten trodde forskjellene kom av at jeg bruker den høyre armen mye mer (foran kroppen). Hvilke andre symptomer er det på instabilitet?
  7. Smerten er der fortsatt hvis jeg flytter underarm bare litt vekk fra veggen, men forsvinner hvis jeg gjør det mye (peker underarm fremover), men da er jo overarmen også i en annen posisjon. Det skal sies at jeg sliter veldig med selve wall slide-bevegelsen i utgangspunktet, jeg klarer ikke å holde albuen inntil veggen hele veien. En ting jeg merker meg er at jeg ikke får vondt av å strekke på denne måten (annet enn normal strekkfølelse): Men hvis jeg tvinger armen i samme posisjon med muskelkraft gjør det vondt, men bare hvis jeg samtidig drar skuldra litt ned. Vet egentlig at
  8. Det varierer fra dag til dag, jeg har alltid hatt mye knekking i begge skuldrene når jeg roterer armene, men i den vonde skuldra er det i tillegg en del "knasing". Jeg tror ikke egentlig det er leddet som gjør vondt, det kjennes mer ut som sener/muskulatur.
  9. Har funnet noe som definitivt trigger smertene: Hvis jeg gjør scapular wall slides, kjenner jeg ganske sterk smerte når armene er på vei ned, akkurat på det tidspunktet hvor overarmen er horisontal. Jeg kjenner det samme hvis jeg gjør dette i "løse lufta", og det forverres jo mer jeg trekker skulder og albue bakover. Er det noen som ut fra dette kan gjette noe om problemet ligger, og hva jeg bør gjøre? Ole-Mats Moskvil (ser alle maser på deg, regner med du lar være å svare hvis det er plagsomt)? Jeg har ingen smerter hvis jeg gjør det samme med armen noen centimeter foran kroppen).
  10. Hvor, mer presist, er det du har vondt? Jeg hadde noe lignende i hofteleddsbøyeren en gang. Jeg vet ikke mer presist hvilken muskel det var, men det var vondt å strekke foten bakover når jeg gikk, og det ble verre og verre jo mer jeg gikk. Muskelen ble svekket mens det pågikk, så det var vanskelig å løfte kneet opp. Høres det ut som du har det samme problemet? Isåfall anbefaler jeg å bestille time til en behandler og få nålebehandling ("dry needling", ikke kinesisk akupunktur). Dette fjernet problemet for meg. Dette er likevel bare symptombehandling, og man må også ta tak i årsaken til pro
  11. Ja, det jeg ikke får helt til å stemme er at smerten sitter litt lenger ned mot bicepsfestet. Men samtidig er smerten såpass diffus at det er vanskelig å si nøyaktig hvor det gjør vondt. En øvelse som gjør veldig vondt er good mornings, da får jeg en kraftig, stikkende smerte med en gang jeg begynner å lene meg framover, kanskje det kan fortelle noe?
  12. Jeg går på kurs i vektløfting, så jeg får instrukser. Holder kun på med relativt lette løft foreløpig. Har sett den boka, men synes den er litt dyr. Er litt redd for at det stort sett står ting i den som jeg allerede vet, men jeg skal vurdere det.
  13. Jeg er absolutt ingen ekspert, men sliter til tider med det samme (mer før), og det er nok et mobilitetsproblem. Løsningen for min del har vært å tøye så mye som mulig, og ikke stå bredere enn hva mobiliteten min tillater/liker. Så kan man øke bredden etter hvert som man blir mykere. Det hjelper også å varme opp med knebøy med strikk rundt knærne, hvor man presser knærne godt ut mot strikkmotstanden.
×
×
  • Opprett ny...