Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Trener rygg først i den ene dagen på 2-splitten min. Deretter bryst, skuldre & armer. Jeg har slitt litt med vond og svak korsrygg, men det blir bedre nå. Kjører planken på mage-dagen og liggende rygghev, diagonalløft, nedtrekk foran og kabelroing på rygg-dagen. Men kjenner meg aldri ordentlig sliten i ryggen av disse øvelsene? Mer i armene og diverse. Har dere noen gode ryggøvelser for jenter? Ønsker ikke masse muskler, men en stabil korsrygg hadde jo vært kjekt :-) :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17916-ryggtrening-for-jenter-hjelp-d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roing og nedrekk er gode øvelser for øvre rygg. Hvis du ikke kjenner det i ryggen av dem er det vanligvis dårlig teknikk.

For korsrygg trenger du noe som lar deg belaste bedre. Liggende rygghev og diagonalløft er i beste fall aktiveringsøvelser. Sjekk ut strake markløft, markløft eller rygghev :)

Ryggtrening for jenter er forresten ikke noe annerledes enn for gutter ;)

For det første, musklene kommer ikke over natten ;) Det krever mye tid, trening og bra kosthold for å få masse muskler :)

Når det gjelder ryggøvelser, så bør ei ryggøkt se noe sånn ut: Markløft, stangroing/kabelroing, nedtrekk(eller chins hvis du klarer)

Gjest Slettet
Hei! Trener rygg først i den ene dagen på 2-splitten min. Deretter bryst, skuldre & armer. Jeg har slitt litt med vond og svak korsrygg, men det blir bedre nå. Kjører planken på mage-dagen og liggende rygghev, diagonalløft, nedtrekk foran og kabelroing på rygg-dagen. Men kjenner meg aldri ordentlig sliten i ryggen av disse øvelsene? Mer i armene og diverse. Har dere noen gode ryggøvelser for jenter? Ønsker ikke masse muskler, men en stabil korsrygg hadde jo vært kjekt :) :)

1. Rygg trening er det samme for jenter/gutter/kvinner/menn...

2. Fokuser på teknikk når det gjelder alt av øvelser! Så unngår du at du kjenner det mest andre steder!

3. Gode øvelser for rygg generelt: nedtrekk,roing,markløft.

4. Husk: du må også trene magen for å ha en sterk rygg. Derav vil jeg anbefale planken som en øvelse. Veldig god for kjerne muskler på både rygg og mage=stabilitet!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...