Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Kom over denne siden i går kveld og har sittet å lest frem og tilbake, opp og ned etter tips.

Har gått en del Roede kurs, det funker- men jeg har ikke ork til det.

Ble i Januar i fjor mamma for første gang, gikk ned til 99kg etter fødsel men har etter det på dette året lagt på meg 13 kg igjen og DE skal IKKE være der.. :(

Dette skal nå AV men jeg vet ikke hvordan...

Er det noen her som har mulighet til å komme med tips til hvordan måltidene ila en dag kan se ut? Trenger all de tipsa og motivasjonen jeg kan få.. :)

Er ALT for glad i mat er jeg redd.. :(

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17780-vil-eg-vil-men-f%C3%A5r-dt-ikke-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, og velkommen til Fitnessbloggen! Først og fremst vil jeg anbefale deg å sette av en time eller to for å lese gjennom denne:

FAQ - Kosthold | Fitnessbloggen Forum

Og da spesielt disse (de ligger under den første linken):

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Ikke dropp styrketreningen når du skal ned i vekt - Fitnessbloggen

Spennende forskning om protein - Fitnessbloggen

Reduser fettprosenten, ikke kroppsvekten - Fitnessbloggen

Mat og matglede - praktiske tips for å lage god og sunn mat - Fitnessbloggen

Her finner du garantert mye informasjon, kunnskap og svar på mange spørsmål. Hvis du fortsatt har spørsmål etter at du har lest litt, eller har gått deg bort i jungelen av kunnskap, så kommer vi tilbake til det etterpå. :)

I guess you have all you need fra melis1988 ;) Lykke til :)

Det er ikke umulig selv om du er mamma. Det viktigste for deg er å nyte tiden din med din lille, de blir så utrooolig fort store. Skulle ønske jeg kunne hørt litt mer på det rådet selv for noen år siden :p hehe

Hei på dere.

Kom over denne siden i går kveld og har sittet å lest frem og tilbake, opp og ned etter tips.

Har gått en del Roede kurs, det funker- men jeg har ikke ork til det.

Ble i Januar i fjor mamma for første gang, gikk ned til 99kg etter fødsel men har etter det på dette året lagt på meg 13 kg igjen og DE skal IKKE være der.. :(

Dette skal nå AV men jeg vet ikke hvordan...

Er det noen her som har mulighet til å komme med tips til hvordan måltidene ila en dag kan se ut? Trenger all de tipsa og motivasjonen jeg kan få.. :)

Er ALT for glad i mat er jeg redd.. :(

Man MÅ ha ork for å gjøre de endringer som kreves om man skal lykkes med vektnedgang og en langvarig endring. Det er et slit, og ingenting blir gjort over natta. Er du ikke villig til å gjøre de endringene som må til så får du det heller ikke til, beklager! :) Vet det ikke er svaret du vil ha, for du er antakelig (som mange andre) ute etter de lette løsningene og å få alt i fanget. Men sånn er det jo ikke, man må gå inn i seg selv, inn i det mentale og gjøre en endring. Da får du det til. Du sier det selv, du har gått Roede-kurs, og det funker jo, nettopp fordi det fokuseres på det å gjøre en endring for livet. Men "orket" må være der hele veien... :)

Annonse

Slutt å tenk som overskriften din. tenk jeg vil, og jeg skal få det til! :D

Dette er essensielt! :) Vektreduksjon starter i hodet, så start med det, start med å tenke over hvor mye du egentlig har lyst til å gjøre en endring, og om du har så mye lyst til det at du er villig til å gjøre de endringene som må til.

Du sier Roede har funket for deg, men at du ikke har ork til det. Som flere andre over her skriver så er det en livsstilsendring som må til. Det hjelper ikke med en "kur" på 8 uker hvis du ramler tilbake til den gamle livsstilen etterpå. Jeg gikk selv på flere Grete Roede-kurs for noen år siden, og tok av det meste av overflødig fett. Ikke ett vondt ord om Roede, men jeg ville nok ikke anbefalt den metoden til noen i dag. Hovedgrunnen: for lite proteiner! Jeg spiste brød, brød, brød, middag etter tallerkenmodellen, brød og litt frukt. Hvis jeg hadde byttet ut noen av brødmåltidene med mer proteinrik kost (kjøtt/kylling og grønnsaker, Cottage Cheese, tunfisk, Kesam osv) tror jeg ikke at jeg ville ha tenkt så mye på mat som jeg gjorde i de periodene. Nettopp fordi jeg ville følt meg mer "full". Proteiner holder deg rett og slett mett lenger!

Du sier Roede har funket for deg, men at du ikke har ork til det. Som flere andre over her skriver så er det en livsstilsendring som må til. Det hjelper ikke med en "kur" på 8 uker hvis du ramler tilbake til den gamle livsstilen etterpå. Jeg gikk selv på flere Grete Roede-kurs for noen år siden, og tok av det meste av overflødig fett. Ikke ett vondt ord om Roede, men jeg ville nok ikke anbefalt den metoden til noen i dag. Hovedgrunnen: for lite proteiner! Jeg spiste brød, brød, brød, middag etter tallerkenmodellen, brød og litt frukt. Hvis jeg hadde byttet ut noen av brødmåltidene med mer proteinrik kost (kjøtt/kylling og grønnsaker, Cottage Cheese, tunfisk, Kesam osv) tror jeg ikke at jeg ville ha tenkt så mye på mat som jeg gjorde i de periodene. Nettopp fordi jeg ville følt meg mer "full". Proteiner holder deg rett og slett mett lenger!

Det er gjort endringer i Grete Roede også de siste par årene, så man kan faktisk velge å spise mye mindre karbohydrater og mer protein enn det de nasjonale kostholdsrådene sier. Jeg sier det ofte selv til mine deltakere at det er lurt å variere, og ikke spise brød til alle måltid, men mer protein. Metoden funker jo, selv så enkel den egentlig er. :)

Det er gjort endringer i Grete Roede også de siste par årene, så man kan faktisk velge å spise mye mindre karbohydrater og mer protein enn det de nasjonale kostholdsrådene sier. Jeg sier det ofte selv til mine deltakere at det er lurt å variere, og ikke spise brød til alle måltid, men mer protein. Metoden funker jo, selv så enkel den egentlig er. :)

Åååh, det var bra å høre! :) Nå skal det sies at jeg nok ikke hadde trengt å spise sååå mye brød, men det var det "enkleste" på den tiden. Det funket jo helt klart, men pr i dag spiser jeg svært lite brød da jeg syns det metter for lite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...