Gå til innhold

Pløsa


Anbefalte innlegg

Jess, navnet ble pløsa. Rett og slett fordi jeg lurer på en ting angående dette; jeg har nå forandret en god del på kostholdet mitt, dette startet jeg med for ca en måned siden. Jeg har spist sunn og ordentlig mat lenge, men nå har jeg tatt et lite steg til, og maten min består hovedsakelig av protein og mindre fett og karbs. Ikke noen form for diett egentlig, bare mer fokusert. En dag for meg kan se slik ut: Frokost: To kokte egg med kaviar. Lunsj: Kyllingkjøttdeig/karbonadedeig med krydder, kanskje en frukt(varierer). Etter trening: 100 Whey Gold proteinshake. Middag: Hjemmelaget pizza, kyllingfilet med bacon og brokkolimos, fullkornsspaghetti med karbonadedeig osv.

Grunnen til at jeg lister opp dette, er for at det skal bli lettere for dere å hjelpe meg å svare på: hvorfor er jeg nå så pløsete? Jeg har lest flere steder, blant annet på Silje Marielas blogg, at dette kan ha noe å gjøre med at fettet begynner å slippe. Allikevel vil jeg ikke hvile meg på dette, for hvis jeg begynner å få mer fett på kroppen, vil jeg snu på kostholdet. Jeg trener 4-5 ganger i uka, hovedsakelig styrke(sjekk ut loggen min for mer info om min trening).

Noen som kan hjelpe meg med dette? Vil ikke være naiv! PS: Jeg har ikke badevekt, så nei, jeg aner ikke hva jeg veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Hvis du kjenner på "pløset" ditt, og klemmer på det, kjennes det ut som du har små perler under huden?

Det betyr at fettet har pellet seg vekk, men fettcellene er fylt med vann og man kjenner seg litt mer "dissete". Det er en bra ting.

Akkurat nå digger jeg deg! :D Har lenge lurt på dette(har alltid anntatt det var dette men ja).. Så kommer vel "!swoshen" etterhvert eller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Hvordan kjennes det ut når fettcellene er fylt med fett hvis det kjennes ut som perler når de er fylt med vann?

Kjenner vel ikke perler/kuler... Da er det bare slapt vil jeg tro..

Tankegangen min:

1.stadie: fett sitter mer fast

2. fett blir mer løst og du kjenner mer "hud".

3. fettet blir mer kulete/perler

4. swosh og vann minker= fastere kropp

Dette er da på en gjennomsnittlig person med litt ekstra( typ gutter 20-30%)probably jenter 24-35%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Så da er jeg egentlig bare feit da? Fæn..

Mest sannsynlig ikke. Kommer nok ann på hva fett% var osv.. Og har du vært i underskudd= så begynner fettet å slippe ville jeg trodd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
La oss håpe du har rett:) har faktisk aldri målt fett%. Kan man gjøre dette selv? Hvor får man kjøpt klype?

Klype: alle fitnessbutikker

Kosttilskudd, Treningsklær og Treningsutstyr - MyRevolution Nettbutikk

Hjem - Proteinfabrikken NO

osvosvosv!

Så følger du anvisninger og måler på 7-9steder eller noe, og får antall MM og dermed fett% :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, har litt samme problemet her azz. Såg meg i speilet isted og ræva ser for jævlig ut. Ser ut som jeg har enorme cellulitter:p LOL. Litt demotiverende egentlig:( Fråtsa i karbs på fredag (grandis, sjokolade, potetgull), hvis det har noe å si. Vært flink siden da, altså ligget lavt på raske karbs.

Men hvor lang tid kan det ta før wosheffekten slår inn?

Eller kanskje den haaar slått inn?:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Argh, har litt samme problemet her azz. Såg meg i speilet isted og ræva ser for jævlig ut. Ser ut som jeg har enorme cellulitter:p LOL. Litt demotiverende egentlig:( Fråtsa i karbs på fredag (grandis, sjokolade, potetgull), hvis det har noe å si. Vært flink siden da, altså ligget lavt på raske karbs.

Men hvor lang tid kan det ta før wosheffekten slår inn?

Eller kanskje den haaar slått inn?:eek:

Jeg er på ingen måte noe spesialist, og har sikkert en million spørsmål selv også. Men jeg kan love deg at en dag med utskeielser i ny og ne går veldig fint....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, seff, vi liker å kose oss en dag i uka:D

Det jeg tenkte på var om kroppen (som pga karbs) var fylt med vann og dermed såg bedre ut for et par dager siden, enn idag da jeg regner med at en del vann har forlatt kroppen.. og etterlatt meg som en pløs..

ÆH. Regner med det går over. *reiser seg fra sofaen og flytter helfigurspeilet inn på vaskerommet*

Har stort sett bukse på meg likevell:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...