Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tåler ikke melk eller fisk (vært allergisk hele livet), og er helt sikker på glutenintoleranse, blitt litt bedre etter en periode med lite gluten. Skal til legen imorgen å ta dette opp, men hvordan sjekker man om man har glutenintoleranse? føler ikke legene tar dette så alt for seriøst. Skulle også hatt litt hjelp til forslag for frokost, lunsj, kveldsmat, mellommåltider osv som er fri for melk, fisk og gluten men som og sikrer meg det jeg går "glipp" av pga allergiene :) blir litt lei til tider, så hadde vært fint å variere litt mer. I sommer var jeg til ernæringsfysiolog for å få litt hjelp til dette men da hun foreslo cottage cheese og rugsprø som mellommåltid føler jeg hun ikke var helt med, hehe :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17655-hjelp-til-forslag-matallergier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kylling i alle varianter, kjøtt (biff, vilt, karbonadedeig, fileter, gryteretter osv), grønnsaker (salater, ovnsbakte, dampede), egg (eggerøre, omelett, speilegg, kokt egg osv)

For eksempel:

Frokost

-Eggerøre med salat

-Omelett laget av egg og vann med skinke og grønnsaker

-Smilende egg med grønnsaker

Lunsj:

-Salat med kylling og kokte egg

- Omelett med det du ønsker

-Karbonadedeig med tacokrydder og grønnsaker

Middag:

-Kyllingwok med grønnsaker og soyasaus

-Biff med ovnsbakte poteter, grønnsaker og saus

-Hjemmelaga burgere av karbonadedeig med salat og grønnsaker

Kvelds:

-Bær med stevia/sukrin

-Eggerøre med spekeskinke og noe grønt

-Glutenfrie havregryn kokt på vann med bær

Mellommåltid:

-Banan

-Kokt skinke i skiver

-Kokt egg

-Avokado

-Soyayogurt

Ble mye egg her, men egg er en kjempegod proteinkilde som du kan spise masse av. Ellers bør du få i deg omega 3 hver dag siden du ikke kan spise fisk, sunt fett er viktig. :)

Kylling i alle varianter, kjøtt (biff, vilt, karbonadedeig, fileter, gryteretter osv), grønnsaker (salater, ovnsbakte, dampede), egg (eggerøre, omelett, speilegg, kokt egg osv)

For eksempel:

Frokost

-Eggerøre med salat

-Omelett laget av egg og vann med skinke og grønnsaker

-Smilende egg med grønnsaker

Lunsj:

-Salat med kylling og kokte egg

- Omelett med det du ønsker

-Karbonadedeig med tacokrydder og grønnsaker

Middag:

-Kyllingwok med grønnsaker og soyasaus

-Biff med ovnsbakte poteter, grønnsaker og saus

-Hjemmelaga burgere av karbonadedeig med salat og grønnsaker

Kvelds:

-Bær med i

-Eggerøre med spekeskinke og noe grønt

-Glutenfrie havregryn kokt på vann med bær

Mellommåltid:

-Banan

-Kokt skinke i skiver

-Kokt egg

-Avokado

-Soyayogurt

Ble mye egg her, men egg er en kjempegod proteinkilde som du kan spise masse av. Ellers bør du få i deg omega 3 hver dag siden du ikke kan spise fisk, sunt fett er viktig. :)

Tuusen takk for tips! Veldig kjekt :) tar 2 ss udos choice hver dag, tror det dekker omega 3 pluss alle eggene hver dag (?) :D

Spiser og nøtter her og der mef frukt som mellommåltid, tror jeg dekker fettbehovet men blir litt usikker..

Annonse

Bytt ut udos choice med Tran.

Udo's choice innholder veldig lite av omega-3 fettsyrene EPA og DHA.

Fraråder deg å bruke udos choice - Fitnessbloggen :)

Vet du om jeg skal bytte ut 2 ss med udos til 2 ss bare tran? Eller skal jeg ta begge deler? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...