Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey!

Skal om ikke så altfor lenge starte å deffe, men lurer på hva og hvordan som gir best mulig fettforbrenning samtidig som man selvfølgelig vil holde på muskelmassen.

Tenker å kjøre en del intervaller og styrketrening med flere reps 12-20stk.

Noen med erfaring og tips rundt dette?

Har også en tråd med mitt program jeg kjører nå på bulk: Treningsprogram på Bulk i Februar. | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17577-forslag-til-trening-p%C3%A5-deff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

spørsmål: den andre tråden startet du 6.februar. Da går jeg utifra du ikke har bulket skikkelig enda, og du skal allerede deffe? Du får ikke mye muskler på 1mnd...

deff= kommer ann på dietten osv, men du kan trene 5x5 hvis du vil, du kan trene 8 du kan trene 12. Alt går!

Må ikke bare tenke hva som forbrenner mest, selvfølgelig, skal du BARE gå på diett i form av økt bevegelse, så er det en annen sak. Men de fleste spiser annerledes på diett også!

Noen foretrekker kardio, dvs, noen liker HIT(intervaller) og noen liker rolige joggeturer/gåing. Men som sagt: hvordan er kostholdet?

Hey!

Den tankegangen der er største grunnen til at de fleste mister mye muskler under deffing.

Tren som du ville trent til vanlig, endre dietten din, og legg gjerne til litt kardio.

Hey!

Skal om ikke så altfor lenge starte å deffe, men lurer på hva og hvordan som gir best mulig fettforbrenning samtidig som man selvfølgelig vil holde på muskelmassen.

Noen med erfaring og tips rundt dette?

Har også en tråd med mitt program jeg kjører nå på bulk: Treningsprogram på Bulk i Februar. | Fitnessbloggen Forum

Det er hovedsaklig to grunner til at folk mister muskelmasse på deff. 1. Dem går for lavt på kaloriene. 2. Dem endrer treningen sin. Har du bygget opp noe på ett program, så for all del ikke endre noe. Tren akkurat likt som du vanligvis gjør, men gå gradvis ned på kaloriene. Jeg selv, hater kardio - så jeg justerer kun kaloriene når det gjelder å minske fett% min. Man må ikke drive med kardio for å gå ned i vekt, som mange tror.

Det jeg gjør når jeg skal ned i fett%, er å gå over til mer styrkerettet trening for å gjøre muskulaturen hardere. Hovedsaklig, driver jeg med kroppsbygger-type trening. 3-4sett, 6-12repper. På diett, så går jeg over til 5-6sett med 4-6repper for å bli hardere i musklaturen. Det er lettere på diett å kjøre styrketrening enn type byggertrening.

Bulkeperioden vil nok gå litt lenger enn ut februar. Er halveis fornøyd med muskelmassen foreløpig. Så tenker den går ut februar og muligens hele mars måned.

Etter informasjonen fra dere så tror jeg at jeg kommer til å kjøre vanlig tung trening 6-12 reps, 3-4 sett og så heller legge til noen intervall økter i uken + minske kalorier selvfølgelig.

Kostholdet nå om dagen består i proteinrik frokost, havregryn eller egg f.eks + noe grønnsaker, lunsj 1 blir kyllingfilet med ris og grønnsaker, samme med lunsj 2. Så tar jeg en proteinshake, 48g proteiner (2 scoops), middag blir ofte 250g med enten bigg, kylling eller karbonadedeig med ris og grønnsaker, etter trening tar jeg gainer. Gaineren går også som kveldsmåltid da jeg trenger forholdsvis sent de fleste dagene.

Takker for tilbakemeldingene foreløpig!

• 3 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...