Gå til innhold

optimale lengdeforhold på kroppen?


Gjest noen123

Anbefalte innlegg

Gjest noen123

merker det godt på meg selv, kan stå ved siden av kompiser på rundt samme høyden, kanskje litt høyere, når vi strekker hendene opp når det meg ikke opp til fingrene engang, noen av de :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lavere stangplassering vil medføre at man lener seg lengre fremover. Høy stangplassering gir muligheter for mer vertikal rygg. Frontbøy gjør at man kan være enda mer oppreist :)

Hun må lene seg lengre fremover ja, men tyngdepunktet vil komme lengre bak. Det som har noe å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må lene seg lengre fremover ja, men tyngdepunktet vil komme lengre bak. Det som har noe å si :)

Dude, har du sett min knebøy fra når jeg kjørte lav stang? Tyngdepunktet var fint bakpå, ryggen var nærmere vannrett. Kort overkroppog lange lårbein var ingen god kombinasjon med lav stang :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uten å skulle overanalysere så tror jeg det er riktig at jeg er bra laget for baseøvelser. Kan trene knebøy i alle varianter uten smerte eller balanseissues. High bar, low bar, bred benstilling, smal benstilling, ass to the grass eller knees to the grass, gjør ingen forskjell. Samme med styrkeløfterbøy vs vektløfterbøy. Begge deler går like greit. Derfor jeg har laget en mellomting som heter Plyo-bøy. Dette er en bøy med smal benstilling, utovervinklede knær og tær, stor knevandring, maximal ROM, veldig oppreist overkropp, medium low bar og maximal konsentrasjon av kroppsmasse innenfor minst mulig base. Hvorfor det spør du kanskje? For å bygge tøffe quads såklart ;) og ikke for å løfte mest mulig vekt. Når det gjelder min dårlige markløft er den dårlig fordi jeg ikke tok markløft fra gulvet på 10 år. Har alltid bare trent RDL for hamstrings. Derfor teknikken ikke er den vakreste :D

Bilde av en plyo-bøy:

kneb%C3%B8ystop.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...