Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 16 år (blir 17 i år) som veldig gjerne kunne ha tenkt seg et treningsprogram som passer meg! Jeg har vel egentlig trent regelmessig siden jeg var ganske liten, men har hatt en pause på nesten hele det siste året der jeg ikke har hatt noe inspirasjon/motivasjon. Har ikke trent på treningsstudio før desember 2012, så har gått mest i sporter som handball og fotball o.l. Som sagt har jeg meldt meg inn på treningstudio, men det varte bare en mnd før jeg mistet motivasjon igjen - og det tror jeg er pga av dårlig treningsprogram. Er fortsatt medlem på senteret.

Det jeg har lyst til å oppnå er å få en definert og stram kropp. Vil ikke bli for tynn og vil heller ikke se ut som en muskelbunt. Treninga mi er en ting - det skal jeg klare å få til. Problemet ligger vel mest i kostholdet. Spiser ofte, spesielt når jeg kjeder meg. Dette har resultert i fettøkning på magen, noe jeg vil ha bort! Men hater kondisjon og løping så vil fokusere mest på styrke! Tenkte å trene 3 ganger i uken. Har godteristopp nå så det hjelper vell litt da det var godteri jeg var dårligst på å holde meg unna. Har lastet ned en app der jeg skal skrive ned hva jeg har spist for å finne ut hvor mye jeg får i meg i løpet av en dag. Ligger på veldig lite egentlig, rundt 1500 kalorier om dagen.. Trodde det var mye mer!

Jeg er ca 160 cm høy og veier 55 kg. Kort oppsummert ønsker jeg et treningsprogram for 3 dager i uken der det er mest fokus på styrke, men også få bort det ekstra fettlaget jeg har på magen. Og hadde vært supert med kostholdstips i tillegg! Legger ved et bilde på slutten av drømmekroppen :)

[ATTACH]89454[/ATTACH]

post-24188-14440924021136_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17571-hjelp-til-treningsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEi og velkommen =)

siden du ønsker og trene 3 dager i uken og er relativt ny forslår jeg du starter med starting strenght programmet, mange bruker det og er veldig fornøyd, mest fokus på baseøvelsene noe som gir deg trening over hele kroppen.

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

og du trenger ikke trene veldig mye kondisjon for og få fjernet evt fett( ser ikke ut som du har så veldig mye men )

og for og få svære muskler må du nok trene veldig mye mer enn det du tenker så det skal du ikke bekymre deg over samt at du må spise min 4 ganger så mye som du gjør.

1500 kcal er nok kanskje litt lite ja 1000 til hadde nok gjort seg mye bedre,

håper det var litt til hjelp

OG lykke til =)

Et veldig generelt svar til deg.

Se over kostholdet ditt selv, regn ut hva du får i deg av proteiner, karbohydrater, fett og kalorier.

Høyst sannsynlig får du i deg for lite proteiner og sunt fett, vitaminer, mineraler og antioksidanter og i overkant av "dårlig" karbohydrater(sukker, stivelse)

Den beste metoden for å forbrenne fett er tung fysisk trening, ikke en løpetur i skogen fire ganger i uka. Skal du bedre kondisjonen er det intervaller du bør hive deg på, typ 4x4. Du kommer til å erfare at selv om du går opp la oss si 5kg som følger av tung og korrekt styrketrening, vil du allikevel få en slankere midje, mindre fett og en strammere og bedre definert kropp generelt.

Ikke vær redd for å spise mye sunn og næringsrik mat og å trene tungt mtp på å bli "for stor". Rom ble ikke bygget på en dag og du blir ikke du heller.

Olympiatoppen har ganske mange gode artikler og komme med, både når det gjelder kosthold og trening.

All informasjon du trenger kan du bare søke opp.

http://www.olympiatoppen.no/fagomraader/idrettsernaering/Fagstoff/page1021.html

Lykke til! ;)

Tusen takk for svar :) Hadde vært fint om enda flere kunne ha svart og hjulpet meg litt, trenger all hjelpen jeg kan få tenker jeg! Er egentlig interessert i å ha forskjellige dager der jeg trener de forskjellige muskelgruppene slik som mage, rygg, ben og armer + at jeg tenker å trene rundt 1-1 1/2 time hver gang da det er dette jeg er vant til. Og hvis jeg trener 3 ganger i uken så kombinerer jeg kanskje en kondisjonsøkt inn i en av styrketreningprogrammene, da jeg ikke har noe lyst til å ha en egen dag for bare kondisjon, da blir jeg fort lei!

Så hvis noen kan komme med tips til hva jeg kan trene de forskjellige dagene med forskjellige muskelgrupper hadde det vært veeeldig fint! Dere er så flinke her, har lest på forumet i hele går natt og er sikker på at jeg har lært over 100 nye ting! Blir veldig motivert av det. :love:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...