Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, sammen med en treningskompis har jeg trent okkulsjonstrening siste uka,

lurer veldig på hvor effektivt dette er eller om det har liten effekt kontra vanlig trening, kom gjerne med andre treningstips på hvordan man kan øke biceps/ triceps til sommeren. På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17429-okkulsjonstrening-effektivt-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, sammen med en treningskompis har jeg trent okkulsjonstrening siste uka,

lurer veldig på hvor effektivt dette er eller om det har liten effekt kontra vanlig trening, kom gjerne med andre treningstips på hvordan man kan øke biceps/ triceps til sommeren. På forhånd takk

Bro tip.. Bruk heller tia på å kjøre tunge markløft, enn å lete etter shortcuts på nettet for å få større armer.

Okklusjonstrening har visst seg å være en effektiv måte å trener hypertrofi på (altså størrelse), men har lite overføringsverdi til økt styrke. Selv har jeg lite erfaring med det, men har snakket med mange som bruker det/har troa på det. Å avslutte en økt med en okklusjonsøvelse er nok bra, men vil ikke anbefale å bare bruke denne metoden.

Er noen studier på dette på pubmed hvis du har peiling på det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...