Gå til innhold

Fettprosent måling


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal putte denne tråden, men prøver meg her. Er sikkert noen andre tråder om dette, men prøver meg forde.

Har investert i en fettklype for å måle fettprosenten fra bodyfitness.no, og jeg har jo fått med en brukermanual. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det?? Enten er jeg bare helt grønnsak, eller er det noe jeg ikke skjønner?

Someone help me please?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Er ganske enkelt, bare å ta tak i litt hud å klem sammen :p Problemet mitt er når jeg skal klipe på låret.. Er så lite fett å ta av :whistle: målte 11mm nå men om det er korrekt vet jeg ikke..

Ja, jeg syns det er så rart at man bare skal dra ut huden og klemme. Det kan jo ikke bli riktig det? For da kan man jo klemme så hardt man vil på den klypa :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst veldig vanskelig å måle med klype uten å ha lært det skikkelig - det er ikke "bare å gjøre det" liksom.. Har jeg lest da. ;) Holder meg til målebåndet jeg - så får fettprosenten være som den er ;)

Ja, har hørt det er vanskelig, men så er det noen som sier det er så enkelt, så jeg vet ikke ...

hehe, ja, kanskje det hadde vært greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det er så rart at man bare skal dra ut huden og klemme. Det kan jo ikke bli riktig det? For da kan man jo klemme så hardt man vil på den klypa :p

Klypa jeg bruker har en fjær som skal klemme med rett trykk av seg selv så det skal bli rett :)

Men målebånd hadde kanskje ikke vært så dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man bør ihvertfall ta en 7 punkt test skal man få et noenlunde resultat. Men som det nevnes over så er det ikke bare å klype å måle. Man må nesten ha gjort det en god del ganger før man klarer å kjenne om man klyper bare hud, fett, muskler (for de som klarer det).

Tar selv og måler en gang i uken og får hjelp på de plasser jeg ikke når selv. Dagens måling så slik ut:

Klypemåling 08/02/2013

Abdominal: 7mm

Triceps: 5mm

Chest: 2mm

Midaxillary: 5mm

Subscapular: 8mm

Suprailiac: 3mm

Thigh: 5mm

Dette gir meg en fettprosent på 5.11 i følge J/P formelen. Dette stemmer selvfølgelig ikke, er ikke så lav på fettprosenten. Så jeg bruker heller selve klype målingene som indikator på hva som skjer. Går jeg opp 1mm eller ned 1mm i løpet av en uke så har ikke det så mye å si. Men om forandringene fortsetter å skje så vil jeg kanskje tilpasse kostholdet mitt til forandringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...