Gå til innhold

Strekk i ræva tror jeg?


Sverre

Anbefalte innlegg

Hei, skulle ta noen lette sett med strak mark for å få skikkelig pump å kontakt med bakside lår/rumpe. Alt gikk bra helt til jeg skulle legge fra meg stanga og kjente det akkurat som iling i ryggen men gikk helt fint å ta noen sit-ups osv etterpå trodde det bare var en liten feilbelastning.

Gikk deretter på skolen pent å pyntlig etter 2 timer med å sitte rolig klarte jeg så ikke å reise meg skikkelig opp med god holdning i ryggen. gjorde vondt å gå rundt.

Dagen etter kjennes det ikke i ryggen som jeg først trodde men i rompa. Dette er nå 3 dag og jeg sliter med å strekke ut venstre foten fremover samt å trekke den innover mot høyre. Kjenner det da i vesntre rompeball høyt oppe mot sprekken.

Noen peiling på om det bare er en kjip strekk eller om det er noe annet finurlig? Eventuelt om det er noen kjekke tips å ha i bakhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen peiling på om det bare er en kjip strekk eller om det er noe annet finurlig? Eventuelt om det er noen kjekke tips å ha i bakhånd?

Dette kan være alt fra en låsning i bekkenet, til refererte smerter fra ryggen til, som du sier, en strekk i skinka. Alle de tre tingene krever vidt forskjellig tilnærming, så tror ikke jeg skal spekulere så mye over nett. Om det nå er sånn at du er på tredje dagen uten særlig bedring ville jeg vurdert å kontakte en terapeut for å vurdere hva som er galt og hvordan du kan bli bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være alt fra en låsning i bekkenet, til refererte smerter fra ryggen til, som du sier, en strekk i skinka. Alle de tre tingene krever vidt forskjellig tilnærming, så tror ikke jeg skal spekulere så mye over nett. Om det nå er sånn at du er på tredje dagen uten særlig bedring ville jeg vurdert å kontakte en terapeut for å vurdere hva som er galt og hvordan du kan bli bra igjen.

Tror det er mulig jeg må det. er nå dagen og jeg har ikke vondt i ryggen men litt i rompa og klarer ikke å strekke foten særlig høyt/langt fremover når jeg går. så blir litt humping bortover veien. Takk for tipset Ole-Mats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvis du får en slik skade ville jeg nok gått til en proff. Ikke gjør som meg å gå 6 uker haltende. Hadde en rimelig flott rift i hamstrings så hvis det ikke blir bedre innen 1-2 uker ville jeg nok fått sjekket det opp hvis noen skal være i lignende tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat samme sak for tiden, strekk bakside venstre lår/rumpe/hamstring. Har til tider vondt for å strekke ut foten og halter på det verste, men går i bølger. fikk det etter en beinøkt, men kjente ingenting rett etter en spesifikk øvelse (mistenker dog beinpressøvelse). Kom snikende utover kvelden etter økten. Gikk en uke med dette før jeg tok kontakt med fysioterapeut da det ikke ble bedre. Er noe bedre idag men ikke "kurert", gått ca 2 uker. Sykler rolig, og forsøker å skåne belastninger på låret da det funker for meg og basert på råd fra fysioen min. Vil nok anbefale andre lesere av tråden, slik de over, om å kontakte terapeut for å få en evaluering av skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foten er ikke helt 100% enda. har fått en del slyngeøvelser hvor jeg får trent opp spesielt hevemekanikken til hamstrings. i tillegg til en del spesifikke tøyeøvelser. Løsner virkelig når du får kjørt tøyeøvelsene etter noen uker er gått. men tar en god stund før det er tilbake til normalt. mener han snakket om ca 16 uker totalt. men skigåing osv funker fjell! :)

Må ha lykke til med skaden og kos deg i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...