Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jenter

Må komme med noen innspill her etter å ha lest tråden:

1) IKKE la en app styre livet ditt, den ANER Ikke noe om hva du trenger, når du trenger det. Og sier ikke ifra om du taster inn helt urimelige og umulige mål med vekt x uker.

2) Ingen bør like under basalforbrenningen, og i allefall ikke over tid. Det er direkte farlig, og vil gå ut over alt fra skole, arbeid, forhold, samliv, mensen, humør osv osv.

3) Alt under 1500 kcal er bare å glemme, legg til aktiviteten og så snakker vi 2000. Husk også at veldig overvektige folk som sett på biggest loser osv kan tåle hardere underskudd over lengre tid. Men ingen av dere er i nærheten, om noe oftest normalvektig i retning undervektig.

4) Å regne ned på "nå kan jeg spise 134 kcal til i dag har INGEN hensikt, ettersom slurv og øyemål vil utgjøre mer kalorier i løpet av en dag en det. Så det er ikke vits

5) Husk at vekttap med så få kilo som det ofte er snakk om her, feks ned 5 kg vil svinge med nesten 5kg i løpet av ukene med hva du spiser, vann, hormoner, stress, mens etc. Så IKKE, IKKE, IKKE heng der opp i ett og ett kilo. Så lenge pilen peker riktig retning over tid og ikke svingningene fra dag til dag.

VÆR REALISTISKE, både med målene dere setter dere, men også med dere selv. Setter du urealistiske mål vil du bare faile og føle på at du aldri klarer noe. Vær så pass glad i dere selv at dere gir dere oppnåelige mål. Gi dere ekstra tid og ikke de her ekstremtiltakene hver mandag. Alt sitter i hodet, på godt og vondt!

Sånn, da kan vi prøve tråden på nytt uten kcal ned på 3-siffret.

Heihei.

Jeg bruker denne appen rett og slett for å prøve å få i meg nok mat...jeg har ligget på 5-800 cal i langlang tid og nå er målet å få i meg mer cal.

Den lager jo søyler , en gul hvist du er under,grønn når du har spist det den anbefaler og rød om du er over....det blir en pekepinn for min del på at jeg må spise mer og ikke mindre. Jeg er nok en av dem som lar den styre dagen litt så jeg skjønner godt hva du mener med at man ikke skal det.

Jeg er 165 høy og etter sykdom et par dager nå viser vekta 57,2....men før jeg ble syk lå den på 58,8. Jeg skal ned til 57 i første om gang og skal da ha i meg litt over 1300 cal om dagen...når jeg trener så blir jo det lagt til flere cal som jeg må få i meg.

Jeg prøver også å få veid maten for å få litt oversikt men gjør ikke det med alt...men jeg tar heller litt i på gram osv når jeg skriver inn.

Min sa også ifra om at det jeg ønsket å gå ned ikke var bra for meg og at 53 kg var altfor lite for meg.

Fortsetter under...

Jeg brukte den en stund men er nå gått over til å bruke nettsiden deres istedenfor.

ShapeUp Club

Jeg er veldig fornøyd og syntest virkelig at nettsiden er bedre enn appen.

Nå hører det med at jeg sitter på kontor til vanlig så kan gå inn å føre for hver gang jeg har spist da.

Appen ble ganske tiltak å føre i over tid følte jeg, jeg glemte å føre, fant ikke matvarer og sullet rundt,

når jeg begynte å bruke nettsiden er det så mye mer oversiktlig å så mye lettere å finne ting.

Jeg skal ligge på 1366kcal daglig for å gå ned ca. 1 kg i uken. Jeg trenger ganske mye og legger da inn aktiviteten.

Dette gjør at jeg som oftest spiser ca 2000kcal og føler meg ganske mett. Sliter ofte med å få i meg nok kcal.

Jeg går på et vektreduksjonskurs i tillegg og vi har der vært gjennom kroppsanalyser.

Kroppsanalysen har ca. det samme tallet på hvor mange kcal jeg bør få i meg.

Utifra det føler jeg virkelig at dette fungerer for meg!

• 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Har gull-varianten av appen, men skjønner ikke hvordan jeg skal få mat inn i favoritter-kategori en. Hjelp anyone?

For å få matvarer inn på Favoritter, gjør du følgende: Søk opp matvaren, enten via kategoriene som allerede ligger i appen eller scann strekkoden eller søk den opp i søkfunksjonen. Når du er inne på matvaren, der du kan legge inn mengde, så er det ei stjerne oppe til venstre. Trykk på denne og matvaren legger seg i favoritter. Stjernen er nå gul for å vise at den ligger i Favoritter.

Jøss... det jeg sitter igjen med etter å ha lest dette er at denne appen holder jeg meg laaaangt unna :):) hvorfor overanalysere et så grunnleggende behov som næring? Disse tallene vil alltid ha flere feilkilder. Har selv brukt latterlig mye tid på kcal telling gjennom årene..har nå kutta det helt ut.

Det kan gjøres såpass enkelt at du bare følger med på hvordan klærene passer... blir de for små; reduser inntaket/velg matvarer med lavere kcaltetthet. Og viceversa.

Livskvaliteten min er hvertfall mye bedre uten tallfesting og regnestykker knyttet til all aktivitet og mat

For å få matvarer inn på Favoritter, gjør du følgende: Søk opp matvaren, enten via kategoriene som allerede ligger i appen eller scann strekkoden eller søk den opp i søkfunksjonen. Når du er inne på matvaren, der du kan legge inn mengde, så er det ei stjerne oppe til venstre. Trykk på denne og matvaren legger seg i favoritter. Stjernen er nå gul for å vise at den ligger i Favoritter.

Tusen takk for svar! Endelig fant jeg det ut!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...