Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg spiller aktivt håndball på relativt høyt nivå. Vi trener derfor hver dag med høy intensitet. Jeg trener også styrke minst 3 ganger i uken helst 4(dette kommer ann på om det er kamp eller ei) jeg sliter med å legge på meg selv om jeg spiser 2000-3000 kalorier til dagen. Dette er nok pga den store mengden cardio jeg trener hver dag, og alt det jeg spiser tar veien på grunn av det. har noen noe tips om hvordan jeg kan øke min kroppsvekt, samtidig beholde min kjapphet som håndballspiller, og ikke bruke for mye penger på det. bør jeg bruke gainer, er det noe jeg finner i skuffen hjemme jeg kan bruke. uansett, setter pris på alle svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17104-sliter-med-vekt-pga-mye-cardio/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Flyttet tråden din :)

- Mod.

Er du sikker på at du spiser såpass som du gjør? Jeg sleit også veldig med å gå opp i vekt, måtte opp i mot 4000 kcal før vekta begynte å rikke på seg. Jeg veier ikke mer enn 60 kg så det er mye mat for meg :)

Gainer kan du fint lage hjemme:

Havregryn

En nøytral olje som raps

Frukt\bær

Peanøttsmør o.l

Evt.proteinpulver

Kjør i blender og drikk. Jeg lagde hjemmelaga gainere på 1000 - 1500 kcal for å få i meg nok mat.

Enig med Friskus21 og Jane (y) Lag deg energitette smoothies/gainere med diverse, nøtter for eksempel.

Bruk MYE olje i matlaging, ha olje på alt av dressing (hvis du bruker det), smør og ost på skivene (hvis du spiser brød)..Ellers avokado, nøtter, fet fisk, helfete meieriprodukter, sauser, mye pasta/ris.

Det er forresten en del tråder om vektøkning fra før, så du kan hente inspirasjon derfra, søk det opp. :) Dette er den beste tråden jeg fant (bortsett fra at den har ulikt utgangspunkt enn deg) på vektoppgang/energitette matvarer:

Hvorfor går jeg ikke opp i vekt? | Fitnessbloggen Forum

Fett, fett, fett:love: Og endel karbo.

Men trenger du trene absolutt så mye som du gjør? Er en del som vil ha fordel av å kutte ned på treningsmengde, og få fremgang.

• 9 måneder senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...