Gå til innhold

Er det flere som skal opp i vekt her?


Jane

Anbefalte innlegg

Veit ikke om jeg fikk lagt tråden på riktig sted, men flytt i vei om det blei feil :D

Tenkte kanskje vi kunne dele eksempler på måltider her. Små og store. Jeg føler jeg trenger litt påfyll av litt mer "spennede" ting enn jeg spiser til vanlig.

Jeg veier 60 kg nå og er 170 cm høy, sliter stort med å legge på meg. Spiser for tiden ca. 3300 kcal om dagen. Syns det kan bli litt mye innimellom. Men ned skal det :p

Tips til matretter, smoothies o.l som inneholder mange kcal tas i mot med takk.

Kanskje det er fler enn meg der ute som sliter med å gå opp i vekt.

Uansett så legg inn tips, gjerne med ca. innhold av proteiner, karbo og fett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tips til shake:

En kopp frosne blåbær

2 scoops vanilje proteinpulver

1 kopp kald grønnte

3 spiseskjer naturell yoghurt

3 spiseskjer havregryn

1 teskje greenspulver

Bland alt sammen utenom bær i blender i et minutt, så legger oppi bærene i et minutt. Voila, ferdig! og digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal også opp i vekt! :-) Virker som det er enklest å øke fettmengden for å øke kalorimengden (naturlig nok), men spiser relativt mye karbohydrater (brød, havregrøt, frukt, grønnsaker etc..). Kan nevnes at jeg tidligere har vært noe hysterisk for fett, så må en liten omstilling til for å komme på riktig spor. Dette har kommet seg veldig mye på bare et par måneder, men det sitter fortsatt litt i! Tar gjerne i mot tips for vektøkning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også opp i vekt! :) Virker som det er enklest å øke fettmengden for å øke kalorimengden (naturlig nok), men spiser relativt mye karbohydrater (brød, havregrøt, frukt, grønnsaker etc..). Kan nevnes at jeg tidligere har vært noe hysterisk for fett, så må en liten omstilling til for å komme på riktig spor. Dette har kommet seg veldig mye på bare et par måneder, men det sitter fortsatt litt i! Tar gjerne i mot tips for vektøkning :)

Her er det mange gode tips :D

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/tips-til-meg-som-sliter-med-%C3%A5-g%C3%A5-opp-i-vekt.879/

Gøy at vi er fler om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg kjører på men en pose paranøtter i slengen. Her er det masse energi og hente. DYRT, men hva gjør man ikke for å legge på seg når man er pinne-tynn og misfornøyd med det? :)

Jeg spiste 3300 kcal ett par måneder uten at vekta forandra seg noe... Nå er jeg drit lei fettet på hoftene og magen så nå er jeg nede på 2500 kcal. Mitt vedlikehold er på ca. 2400...

Etter en uke på 2500 kcal har jeg ikke gått ned noe i alle fall. Men magen har blitt littegranne bedre.

Spiser etter PF nå, trives godt med det..

Jeg kunne spise minst en pose med paranøtter før.. DIGG :D Spiser ikke like mye nøtter nå, men må ha noe :D

Frokosten min:

5 råe egg

2dl lett melk

50g havregryn

1 banan...

I blender... = litago med banansmak... 800 kalorier ca... 0.8l å drikke...

Godt tips.... For de som liker banan :p hehe.. Kan lett erstattes allikevel:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at det ikke bare er jeg som sliter med det "luksus" problemet som andre kaller det:p Er 161 og endelig klart og komme meg på 49 kg (var nede i 46 på det letteste). Raste ned i vekt etter et svangerskap. Mine beste tips må være : avocado, nøtter i veska til enhver tid, gainere, smoothies med olivenolje og appen MyFitnesspal. Der har jeg full kontroll på kaloriinntaket og hvor mye jeg trenger for å gå opp i vekt. Ligger nå på rundt 3000 kalorier om dagen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg hoppe meg på! Nå skal det sies at jeg ikke har vært såå flink til å prøve heller. Men har hatt problemer med syre i magen i 3 år. Det var det som gjor at jeg gikk ned i vekt og det som holder meg der. Det er ekstremt vanskelig å spise større mengder (overprod. av syre gjør at man føler seg sulten nesten hele tiden, men blir mett etter bare noen tygg).

På det verste kan jeg ligge på 1200kcal for dagen (ja, jeg vet, det er for gale). I dag føler jeg at jeg har vært flink da jeg har klart 2000kcal. Men jeg har virkelig slitt og føler jeg spiser konstant. Men jeg SKAL klare å spise minst 2500 for dagen. minst!

Er 1.62 og veier ca 46-47 (varierer). Vil være på ca 52-54kg.

Ser det er et par gode oppskrifter her som jeg skal prøve!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...