Mette L Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Ja du har kanskje rett i at det viktigste er bare å få i seg nok næring...hvorfor ville du ha kuttet ut all kardiotreningen? Målet mitt med treningen er å gå ned 7 kg og stramme opp kroppen. Prøver alt jeg kan å fokusere på at det viktigste er å stramme opp og ikke å gå ned. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16832-herbalife/page/2/#findComment-646345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tamadeus Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Hei. Du sier ikke noe om hva slags type aktivitet du trener til? Jeg er normalt utholdenhetsutøver (syklist) og trener nå ila vinteren styrke med tung vekttrening for å få noe mer styrke i beina. Trener normalt 15 timer i uka på sykkelen i sesongen, nå i vinterperioden 8-10 timer, gjerne mindre. Brukte under sesongen Herbalife 24 serien med merkbart bedrede resultater under konkurranse. Jeg spiser normalt et lavkarbokosthold, men særlig under sykkelritt hvor tempoet ble enten økt eller under klatring var liksom eksplosiviteten borte. Så begynte jeg vurdere hvordan dette kunne løses, mens blodsukkeret samtidig ble holdt stabilt. Etter å ha forhørt meg med flere andre toppsyklister ble løsningen Herbalife 24 serien som jeg fikk godt utbytte av. Dette brukes som et hurtigmåltid og sikrer meg de mest essensielle næringsstoffer i en travel hverdag om morran. Bruker kun erstatte frokosten med en Herba shake, ellers var resterende måltider ren mat med en optimal sammensetning av komplekse karbohydrater, proteiner og fett. Under trening brukte jeg Prolong 24 som er en optimal blanding for meg som syklist og etter harde økter eller konkurranse brukte jeg Rebuild Endurance med suksess. Begynte hevde meg i de ritt jeg deltok i og hadde merkbart mer overskudd til store doser trening. Det skal sies at jeg ikke hadde et usunt kosthold fra før av og spiste kun rene produkter og ikke kornprodukter. Ris var derimot helt ok for min del. Videre så benyttet jeg også en proteinshake fra Herbalife som heter Rebuild strenght, men denne ga meg ikke særlig bedring ut over å tømme lommeboken, så jeg gikk over til et rent proteinisolat fra Now Sports (iHerb.com) til en brøkdel av prisen. Jeg har også prøvd deres PPP produkt (proteintilskudd), men min erfaring her er at du like gjerne kan spare pengene og heller bruke hvilket som helst annet produkt. Men det kan jo hende du vil reagere anderledes enn hva min muskelvekst gjorde. Nå som jeg sykler mindre, kun 2 ganger pr uke og trener tung styrke 3 ganger pr uke, så bruker jeg ikke Herbalife da jeg klarer etterfylle nok vha Now Sports proteinisolatet etter styrke og det har gitt meg meget gode resultater på kort tid. Jeg trener etter Starting Strenght programmet og gjort det nå i 4 måneder. Oppsummert så vil jeg si at det nok er verdt å prøve Herbalife 24 produktene da særlig shaken deres, Prolong 24 og rebuild endurance shaken for å få optimal ernæring i en travel hverdag med tunge treningsperioder. Jeg klarte ikke gå ned i vekt med disse produktene. Er det styrketrening som er hensikten, så vil jeg som andre her sier heller anbefale et proteinisolat av god kvalitet til under halve prisen og vel så det som Herbalife leverer. Et poeng er at Herbalife 24 serien ikke er et slankeprodukt, den tid er forbi, selv om det nok er en allmenn oppfatning. Det er svært mange serilse idrettsutøvere, sørlig innenfor utholdenhetsidretter som nå bruker Herbalife 24 serien med stor suksess. Særlig langrenssutøvere, syklister og fotballspillere. Enten som erstatning i seg selv eller som et rent kosttillegg i svært tunge treningsperioder. Tromsø fotballklubb har brukt Herbalife 24 nå i over 1 år med dokumenterte ytelsesprestasjoner over det som er forventet. Særlig har det vært skadeforebyggende for deres del. Men generelt i Norge er det nok syklister både i terreng og landevei som har hatt mest suksess med Herbalife 24. Avslutningsvis vil jeg også si at prisen er den største ulempen med Herbalife. De er dyre og du har nok mange motstandere av produktene her inne nettopp pga prispolitikken og deres pyramideliknende slagskonsept. Er det bare jeg som syntes det stinker reklame av dette? Aurelius 1 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16832-herbalife/page/2/#findComment-646400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Ja du har kanskje rett i at det viktigste er bare å få i seg nok næring...hvorfor ville du ha kuttet ut all kardiotreningen? Målet mitt med treningen er å gå ned 7 kg og stramme opp kroppen. Prøver alt jeg kan å fokusere på at det viktigste er å stramme opp og ikke å gå ned. Et stort energiunderskudd over tid har en del negative effekter. Når du ligger i et stort underskudd fra kostholdet sin side, så vil kardiotreningen øke dette underskuddet ytterligere, og øker risikoen for negative konsekvenser i lengden. Styrketrening vil på sin side stimulere proteinsyntese også ved underskudd, og kan bidra til å bevare fettfri masse. Du bør imidlertid holde treningen på et minimum når du får i deg så lite mat, så 1-2 økter med styrke, der du fokuserer på kvalitet foran mengde er det jeg ville gått for. Kirill W. 1 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16832-herbalife/page/2/#findComment-646465 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette L Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har vel gått med så mye underskudd i snart 2 år nå, men trent styrke siden mai i fjor. Men om jeg klarer å ta 2 shaker i tilegg til den maten jeg spiser så er det vel mulig å trene ihvertfall styrke 3 ganger i uken og kardio 1 dag? Jeg trener hardt når jeg trener styrke men pgav hjertefeil så trener jeg nok ikke like hardt som man bør når man trener styrke... Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16832-herbalife/page/2/#findComment-646708 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard L Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg har vel gått med så mye underskudd i snart 2 år nå, men trent styrke siden mai i fjor. Men om jeg klarer å ta 2 shaker i tilegg til den maten jeg spiser så er det vel mulig å trene ihvertfall styrke 3 ganger i uken og kardio 1 dag? Jeg trener hardt når jeg trener styrke men pgav hjertefeil så trener jeg nok ikke like hardt som man bør når man trener styrke... 1. Du spiser alt for lite 2. Du trener for mye 3. Du har hjertefeil, og energibehovet ditt er dermed enda høyere enn normalt Shakene hjelper, men du kan kjøpe shaker som inneholder mye mer energi for en langt billigere penge. Du skal ikke velge mager og energifattig mat, du skal velge den maten du får i deg mest energi ved å spise. Helt ærlig så er jeg etter det du forteller nå skeptisk til om internettforum er riktig sted for deg å søke hjelp. En ting er å hjelpe friske, men når det i tillegg er sykdomstilstand inne i bildet, så blir det mer komplisert, og konsekvenene av dårlige råd kan bli enorme. Har du snakket med legen din om disse tingene som har kommet fram i denne tråden? Har du blitt henvist videre til folk med kompetanse på dette feltet? En ting er sikkert, en ufaglært herbalifedistributør, som tjener penger på at du kjøper produktene deres, er IKKE riktig sted for deg å hente informasjon fra. Jane, Thess og Mette L 3 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16832-herbalife/page/2/#findComment-646711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirill W. Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 En ting er sikkert, en ufaglært herbalifedistributør, som tjener penger på at du kjøper produktene deres, er IKKE riktig sted for deg å hente informasjon fra. Dette x1000 Vegard har kommet med veldig mange fornuftige tips i denne tråden. Hadde jeg vært deg så hadde jeg hørt på han. Vegard L, Aurelius og Mette L 3 Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16832-herbalife/page/2/#findComment-646744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette L Skrevet 27. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2013 1. Du spiser alt for lite 2. Du trener for mye 3. Du har hjertefeil, og energibehovet ditt er dermed enda høyere enn normalt Shakene hjelper, men du kan kjøpe shaker som inneholder mye mer energi for en langt billigere penge. Du skal ikke velge mager og energifattig mat, du skal velge den maten du får i deg mest energi ved å spise. Helt ærlig så er jeg etter det du forteller nå skeptisk til om internettforum er riktig sted for deg å søke hjelp. En ting er å hjelpe friske, men når det i tillegg er sykdomstilstand inne i bildet, så blir det mer komplisert, og konsekvenene av dårlige råd kan bli enorme. Har du snakket med legen din om disse tingene som har kommet fram i denne tråden? Har du blitt henvist videre til folk med kompetanse på dette feltet? En ting er sikkert, en ufaglært herbalifedistributør, som tjener penger på at du kjøper produktene deres, er IKKE riktig sted for deg å hente informasjon fra. Jeg ble litt satt ut av det du skrev her så har sendt deg en melding. Setter stor pris på ærlighet og tar til meg det du skriver her. Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16832-herbalife/page/2/#findComment-646964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg