Gå til innhold

Crossfit - estimert energiforbruk


Pinglo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg skal hjelpe (coache) ei jente som trener crossfit 5-6 ganger i uka. Hun skriver at ei økt varer ca 15-20 minutt(?!). Trodde de holdt på lengre når de først satt i gang?

Dette varierer jo veldig..

Dersom man ser på noen av "benchmark" wodene, som f.eks. "Fran", så er dette en av de korteste øktene for de som har drevet med crossfit en stund.

Økten består av

21-15-9 reps med

42.5 kg thrusters

pullups.

Selv var jeg oppe i rundt 10 minutter på denne når jeg startet. Etter ca 1.5 år, er jeg nede i 3:29.

En av de lengre øktene jeg har kjørt er økten "Murph"

Denne starter med

1600m løp

100 pullups

200 pushups

300 air squats

1600m løp.

Alt gjøres med 10kg vektvest.

Man står fritt til å dele opp pullups, pushups og squats hvordan man selv vil. Startet vel på rett under timen første gangen jeg kjørte den. Har vel shavet av ca 25 minutter på denne økten det siste året.

Er heller ikke alt som blir kjørt for time. Man kan gjerne ha rene løfte dager, hvor man bare kjører f.eks. snatch, eller clean & jerk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok for moro skyld en gratis trial på beyond the whiteboard for noen dager siden, der en haug med ulike WODs og statistikk over beste løft i ulike øvelser for kvinner og menn var listet opp. Tanken var å finne fete oppvarmingsrutiner eller eventuelt litt kardio med kroppsvektøvelser, men jeg ble som nevnt nysgjerrig på denne treningen stående alene, spesielt da jeg så på en oversikt over en del av de mest "kjente" øktene.

Er mange woder uten særlig med utstyr og mye kroppsvekt på The Traveling WOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt mer CrossFit 45 minutter, med tøy og bøy og så teknikk terp og så kjører vi dagens WOD.

Jeg kjører ofte pulsklokke og logger på Endomondo, her er noen av mine tider og KCAL

CrossFit: 37:56 min, 170/195 BPM , 686 KCAL / Aktiv CF Tid: 20:28 min, 186/195 BPM (Helen)

CrossFit: 44:47 min, 138/190 BPM, 593 KCAL / Aktiv CF tid: 10:26 min, 178/190 BPM (Fran)

CrossFit: 52:53 min, 145/196 BPM , 757 KCAL - Bare teknikk terping, ingen skikkelig WOD

CrossFit: 30:00 min, 131/150 BPM, 370 KCAL - Modified Angie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

500 vil jo typisk være minst 1/3 av BMR til en jente, så det er ikke så ille. Men da WODer hun nok i 45 min.

.. og jeg fikk inntrykk av at 500-estimatet først og fremst gjaldt menn, ikke kvinner ;)

Og hva vil man (ca) forbrenne i løpet av 45min ZumbaTM®©

Jeg googlet litt, og med avlesninger etter pulsmåler og en rimelig nedjustering av denne, er det snakk om ca 200-300 kcals, noe mer hvis du tar i skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...