Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 167 cm, veier 64 kg. Som vil si at jeg er normal vektig. Men har ønske om og gå ned 5 kg, og stramme opp kroppen. Jeg må ned i fettprosent også.

Men jeg er usikker på og jeg gjør rett..

Jeg trener 3-4 ganger i uka, mye spinning og litt styrke

Hva jeg spiser i løpet av en dag, eksempel:

Frokost: En skål med Havregryn men litt lett syltetøy.

Lunsj: Knekkebrød med enten tunfisk, eller bare salat, av og til egg.

Middag: Fisk,kylling og grønnsaker,brokkoli,blomkål,gulerot.

Holder avstand fra poteter pasta osv.

Kvelds er gjerne en smoothie med havregryn.

Jeg er veldig usikker på om jeg spiser riktig, eller for lite. Er også usikker på hvordan jeg burde trene.

Trenger sårt svar, jeg er kjempe motivert til og nå målet mitt!!

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Spiser du nok protein? Ser det er generelt mye karbohydrater i kostholdet ditt, karbs er bra, men du kan sikkert spise litt mer protein og fett. Legg deg på 1.5-2 g protein pr kg kroppsvekt, fett 1 g pr kg og fordel karbs som du vil.

Tren mer styrke enn spinning. Styrke former kroppen din, strammer opp og muligens trenger du ikke å gjøre så mye annet enn litt mer styrke. Selv trener jeg bare styrke og har ikke blitt svær og fæl enda :p

Begynn med å få kostholdet på rett kjøl, selv om det ser bra ut i forhold til matvarer, bygg muskler, så kan du tenke på fett% etterpå. Er ikke noe vits å kjøre på med lav fett% hvis man ikke har noe muskler under spekket ;)

Med 2 g protein pr kg er perfekt for de fleste altså...med mindre du skal gå inn for en litt lavkarbo måte å spise på..

Noe jeg får inntrykk av når du sier du ikke spiser feks potet? Hva slags tull er det at du som er normalvektig ikke spiser potet og ris? Hvit ris og potet er gull når du skal bygge muskler og ha nok energi på trening:D Ikke er det noe farlig for blodsukkeret heller du,s lenge du spiser grønt og kjøtt til :)

Det er verken kcalrikt eller farlig...potet er veldig magert. Og legg inn mer styrke i hverdagen og slutt med de kardioøktene,du har ikke noe overflod av kg å ta av. Du må huske at fettprosenten ned betyr ikke at man går ned i kroppsvekt nødvendigvis og det er ikke nødvendig for deg;)

Anbefaler deg ikke å gå i underskudd for å bli kvitt disse 5 kg. De vil se ut som å ha forsvinni når du går inn i cm ved å trene styrke og spise nok,kan ikke stresse med hvor viktig det er med MASSE mat! Ville lagt meg på ca 2200 kcal daglig,120 g protein,200 ish g karbo og resten fett.

Jeg er 167 cm, veier 64 kg. Som vil si at jeg er normal vektig. Men har ønske om og gå ned 5 kg, og stramme opp kroppen. Jeg må ned i fettprosent også.

Men jeg er usikker på og jeg gjør rett..

Jeg trener 3-4 ganger i uka, mye spinning og litt styrke

Hva jeg spiser i løpet av en dag, eksempel:

Frokost: En skål med Havregryn men litt lett syltetøy.

Lunsj: Knekkebrød med enten tunfisk, eller bare salat, av og til egg.

Middag: Fisk,kylling og grønnsaker,brokkoli,blomkål,gulerot.

Holder avstand fra poteter pasta osv.

Kvelds er gjerne en smoothie med havregryn.

Jeg er veldig usikker på om jeg spiser riktig, eller for lite. Er også usikker på hvordan jeg burde trene.

Trenger sårt svar, jeg er kjempe motivert til og nå målet mitt!!

Du spiser LITE..du må trappe opp myyyy mer mat,ellers vil du med tiden ikke greie å løfte en rosa manual engang:P Det er ikke noe morro og ikkenoe senket fettprosent og markerte muskler kommer av det asså;) Spis nøtter,havregryn som du gjør,bland gjerne med proteinpulver,kaseinpulver til kvelds er litt bedre,bær,frukt,ikke vær redd for poteten og risen,masse laks,kylling,torsk og tunfisk og biff og meieriprodukter...magerkesam fordi den har mest protein:D Cottage cheese også og hvor er osten? Det ekke farlig å spise!:D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...