Gå til innhold

Knebøauuuu


Lusca

Anbefalte innlegg

Hei.....

Kjente en brutal stikking/smerte i kneet ved knebøy for ett par dager siden...

Smerten kom først på arbeids settet.

Regnet med det var pga. jeg sto feil evt. fordi båten jeg var på bevegde seg. Så stoppet etter 2 reps der jeg fikk smerte..

Så idag (5dager etter) tenkte jeg å prøve rolig å se om det var en engangs sak eller hurr...

Air squats var fin, barbell(20kg) var fin..

Satt i ATG posisjon og jokket litt for å prøve å provosere frem noe, men nothing..

Heiv på litt mer vekter (70) og poff, pain !

Og smerten kommer gjerne før 90 grader, kanskje 45 grader og varer i grunn hele veien ned..

Normalt går jeg ATG. Jeg prøvde 2 reps men måtte stoppe.

Tok en kjapp joggis frem og tilbake hit og dit, og tøyde etc etc etc..

Så med samme vekt, 1 rep.. Samme som tidligere, smerte ved ca 45 grader...

Jeg prøvde igjen ATG uten stang. Og kjente såvidt noe i kneet, prøvde å provosere frem for å finne eksakt lokasjon mtp. Menisk..

Smerten er etter det jeg kjente på oversiden av kneet og innside (venstre kne). "Kort og brutalt stikk smerte"...

Har tatt "selv menisk test", type vri ankel til en side og da skal man kjenne det i motsatt side på kne etc..(?), kjenner da ingenting..

Jogging går fint, farmer walk, markløft, rumensk..

Er det på tide med en CT skanning eller hva.. Liker ikke tanken på å fucke opp kneet.

Regner ikke med kiropraktor eller napapraprprpraraaat kan ordne ting inni kneet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smerten er etter det jeg kjente på oversiden av kneet og innside (venstre kne). "Kort og brutalt stikk smerte"...

Har tatt "selv menisk test", type vri ankel til en side og da skal man kjenne det i motsatt side på kne etc..(?), kjenner da ingenting..

Hva om du står med lett bøy i kneet og twister fra side til side? Som dette:

http://www.youtube.com/watch?v=R3oXDvagnic

Er det på tide med en CT skanning eller hva.. Liker ikke tanken på å fucke opp kneet.

Regner ikke med kiropraktor eller napapraprprpraraaat kan ordne ting inni kneet ?

Om man mistenker en meniskskade bør du nok utredes med MR for å se om det er en skade som trenger operasjon. Når det er sagt så er det mer enn bare meniskskader som kan gi problemene du beskriver. Om det er så at det er en meniskskade, så er det lite vi får gjort med selve menisken. Likevel er det ofte slik at man kan fungere helt fint om smertefritt om det er snakk om en liten meniskskade, så lenge man får en optimal knefunksjon. Om du har såpass med smerter at du ikke kan trene er det på tide å få en vurdering av kneet ditt! :)

Noe klikking eller låsningsfølelse i kneet ditt? Vondt å gå trapper? Opp/ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagen,

om jeg tar den Thessaly testen så kjenner jeg ingenting. Klarer ikke å vri kneet så langt utover som hu på filmen dog..

Har ingen smerter whatsoever i det daglige, utenom at jeg belaster kneet..

Jeg går turer i fjell og sti par ganger i uken og merker null der..

Eneste gangen jeg merker er under direkte belastning, type knebøy me 30kg + vekter og når jeg skipper 2 steg i trappen, 3og3 steg liksom.

Knekke lyder og slikt har jeg hatt i en årrekke i begge kne..

Jeg regnet med at om noe skulle ryke burde det være høgre kne da den har fått "fifa 98" type taklinger med stålknotter og jeg rev 13% av en lårmuskel for ett par mnd siden.. Men det kneet har ikke vert en plage siden den siste skaden..

Som forøvrig skjedde under samme forhold som denne, tung knebøy på en båt... som jeg hadde bestemt meg for å slutte med :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forøvrig skjedde under samme forhold som denne, tung knebøy på en båt...

Knebøy på båt er som knebøy på bosuball - just don't do it! Tror jeg rett og slett ikke har bedre råd å gi deg enn å få noen til å se på kneet ditt, tilnærmet umulig å sette noe diagnose og rehabiliteringsopplegg over nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja jo.. var flatt hav :) så tok en sjanse.. Men tror det ligger mer bak det... Men kan hende det og bare er en "strekk/overbelastning"... i dont know.. Ikke kjent slik før..

Tenkte å drøye det et par dager til en uke og ta en liten test igjen før jeg bruker penger på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...