Gå til innhold

Okei,det er ti dager siden juleferien var over -ingen nedgang siden!


Anbefalte innlegg

Nå må jeg få lov til å klage synes jeg. Jeg gikk opp 2,5 kg i jula og tenkte..jash ,shit...dette kommer jo fort vekk igjen når den vanlige hverdagen trer inn igjen....Ikke!

Nå er det over 10 dager siden og jeg har fortsatt disse kiloene,har ikke skjeiet ut i helgen heller så der er ikke greia. Jeg gikk jo fint nedover før jul og nå skal det liksom stoppe igjen da. Det er lite forståelig fordi jeg har bevisst ligget litt høyere på inntak i juleferien,typ moderat vedlikehold,noen dager samme underskudd som vanlig. Så tenkte at ja når jeg begynner igjen etter nyttår så vil vekta jeg la på meg forsvinne med en gang...så hvorfor gjør den ikke det? Og betyr det at jeg har gått opp fett og ikke vann?o_O For det er jo veldig typisk å legge på seg vannvekt...noe jeg tydeligvis ikke har gjort siden vekta ikke rikker seg siden 1 januar(n). Så hva gjør jeg evt for å få kicka kroppen litt igjen ettersom den tydeligvis ikke svarer meg når jeg roper:eek::p?

Ja jeg trener styrke,3-4 noen ganger 5 dager i uka,lite cardio,men går mye ute og går på jobb(butikkjobb der man ikke kan sitte på ræven da det ikke finnes stol i butikken:P) og kaster inn en kortintervall økt i ny og ne og langkjøring når lysten er der..så og si aldri,men det hender:P To barn i hverdagen og derfor lite tid der jeg sitter på denne ræven igjen da,summa summarum-sitter lite:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går utifra at du regner på kaloriene og har full styring på underskuddet ditt? Du er sikker på at du har et like stort underskudd per dag som du hadde før jul? :)
litt større faktisk:/ Jeg vet ikke jeg altså,men når man har spist litt mer for så å spise mindre kcal så er d veldig vanlig å gå ned litt,spesielt vannvekt..fatter ikke hvorfor d ikke har skjedd med meg nå :unsure:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i samme situasjon, "rager" litt på vekta. Jeg har gått ned noe, men de satt hardere en jeg forventet. Jeg tror en skal passe seg for å stramme inn på kaloriinntaket i ren frustrasjon. Jeg gjorde det frem til onsdag, hvor jeg innså at jeg spiste for lite. Spiste 500 kcal mer på onsdag, og sørget for å spise mer i går, og i dag hadde vekta begynt å beveget seg nedover igjen.

Jeg tror du må være tålmodig og ikke stramme inn på dietten. Ligger du i riktig underskudd så går du ned uansett om et syntes på vekta eller ikke.

Hos meg kan jeg plutselig rase ned 2-3 kilo over natten etter å ha stått stille lenge, så tenk langsiktig og hold deg til planen.

Keep the faith! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at jeg ikke er alene med dette:) Ja vet d slipper til slutt,men d er veldig merkelig at den skal gå imot all logikk :p Men spiser 1500 og 1700 på treningsdager,så blir mest dager med 1700..lå på 1800 og 1900 ,d har jeg gjort imens jeg har gått ned mine 30 kg,men merker jo at d begynner å gå saktere,så jeg gikk litt ned før jul,kosa meg i jula(tydeligvis for mye og fikk to straffe kg med rent fett,eller?:p) og gikk nå ned på 1500-1700 som jeg sa ,men jeg tar ikke noe kos i helgene nå fremover,så det blir i så fall bare litt kristine weber på søndagskvelden,men bakes inn i dagsinntak:D Jeg vil ned enda 20 kg ,før jeg begynner på noe mer ekstrem diett,og håper på å komme ned disse på et år nå..så har ikke tid til dette tullet:P Har lite Cardio for tiden,men tider der jeg har lagt inn ekstra har d omtrendt hatt motsatt effekt,så jeg tør liksom ikke begynne med noe ekstra av det heller...har morgenturer og går hele dagene på jobb,fr og til jobb osv og varmer opp med lette vekter,får opp pulsen og har begynt med d samme som cardio fra i dag av for å si om den type cardoi funker bedre for meg:) Si gjerne at jeg burde legge inn 30 min hver dag med ekstra cardio om det er slik at jeg burde det for å kanskje få fart på ting altså,jeg bare sier dette fordi jeg har liksom ikke blitt så ekstremt imponert de måneder der jeg har tvingt meg til cardio flere ganger i uken:P Målene er de samme de var som før jul da,så disse to kg...som ikke går av igjen nå...de er bare sånn tulle kg de eller?:PJeg blir helt grønn av akkurat sånne ting jeg..men prøver å ikke stresse med det da,stress er baaad for meg og vekta:P Hadde dette vært i fjor,som det også var i en tid,så hadde jeg nok vært i fyr og flamme pga dette:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye spiser du om dagen nå da? Mulig du har gått for lavt?
blir ca 100-200 kcal mindre enn før jul:) Mulig d er for lite,er veldig usikker på om det egentlig gjør noe,jeg føler jo atjeg blir mindre til tross for disse to "straffejulekiloene" da...men vekt tallet er viktig for meg pga målene mine,ellers hadde jeg ikke brydd meg så mye:) bf 2015 er målet,gjerne før,men det må jeg nok bare se langt etter hvis ikke kroppen samarbeider snart...20 -25 kg til neste januar er det jeg MÅ greie nå:confused: Oooog må også ta med at jeg har enda en motivasjon som heter tattefyll,hvis jeg greier dette:D So you see,jeg må bare ,har ikke tid til at kroppen tuller,hehe:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål med målbånd og gjerne fettklype også. I tillegg er ukentlige eller månedlige bilder en god indikasjon på framgang. Gjerne vurdert av en god venninne som ser litt mer objektivt på det enn du selv gjør.

Vekta går litt opp og ned og i rykk og napp, spesielt når man endrer litt på kostholdet. Litt mer stress så holder kroppen fort et par liter ekstra væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål med målbånd og gjerne fettklype også. I tillegg er ukentlige eller månedlige bilder en god indikasjon på framgang. Gjerne vurdert av en god venninne som ser litt mer objektivt på det enn du selv gjør.

Vekta går litt opp og ned og i rykk og napp, spesielt når man endrer litt på kostholdet. Litt mer stress så holder kroppen fort et par liter ekstra væske.

Ja ,blæ,d er så teit:P Men joda,samboeren hjelper meg med det,så vet at det er fremgang,så får bare roe ned da også bare vente på at det skal skje ting her igjen:D å ligge for lavt er kanskje dumt nå,men synes selv 17 ish er veldig greit for meg og har vett til å spise litt mer om jeg skulle ha behov da,noe som er svært sjeldent ,men likevel,så lenge jeg ikke er drit sulten tror jeg selv det er greit ivertfall.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første innlegg noensinne i forumet, og det ble her, fordi jeg kjenner meg skikkelig igjen. Jeg tenkte også at de små kiloene kom til å si svosjh etter jula som så mange ganger før. Men neeeeida!!!

Må jo være vann som sitter i kroppen når man vet at man har ligget i kcal underskudd. ( håper jeg .....)

Har du stått sånn stille før, hvor det tok tid før det løsnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første innlegg noensinne i forumet, og det ble her, fordi jeg kjenner meg skikkelig igjen. Jeg tenkte også at de små kiloene kom til å si svosjh etter jula som så mange ganger før. Men neeeeida!!!

Må jo være vann som sitter i kroppen når man vet at man har ligget i kcal underskudd. ( håper jeg .....)

Har du stått sånn stille før, hvor det tok tid før det løsnet?

Kjekt at det er flere(selv om det er kjipt:P) . Jeg har det slik hele tiden når jeg går ned i vekt...det stopper opp veldig ofte og ofte ,selv til tross for underskudd så går jeg litt opp også sitter det som støpt og limt i ukesvis...så løsner det igjen...så er det snakk om to-tre kg ned igjen så er det samme greia...men har greid å gå ned 35 kg slik...men brukt veldig lang tid. Vet jo at jeg er i underskudd og tror selv at det er fordi jeg trener tung styrketrening at det er slik...er jo litt vanskeligere ofte å gå ned i vekt mens man bygger muskler og slikt...men cm har minket hele tiden uansett oppgang da..så tar det som et godt tegn:D

Mange sier at man ikke kan bygge muskler på underskudd...kjøss katta,det er ikke sant,jeg har bygga sykt mye masse siste 1,5 året,og jeg har vært på stort underskudd:D bare 220 g protein hver dag:P ;)

Nå har jeg faktisk etter dette innlegget gått ned 3 kg ,så d løsner etter hvert...typisk at det skjer ETTER at jeg klager:P Jeg hiver meg på litt strengere diett og masse vann,trening og masse grønn te så går det så bra...det bare tar tid..kroppen min reagerer visst nok aldri på noe for etter to uker:/

Om det er vann eller fett vet jeg ikke..men jeg tenker at hvis ikke kroppen reagerer på å dramatisk forandre inntak og når man drikker masse vann og gjerne mye vanndrivende som kaffe,te og trener igjen som vanlig og spiser rent og slikt...så er det fett...men d går jo fortere vekk enn det hadde gjort til vanlig..så kanskje vann som er ekstremt sta?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kilo på en uke! Wow da løsna det jo skikkelig for deg. Motivasjon mottatt;-)

Jeg startet med RYP for 2 uker siden og har aldri trent mye styrke før, så jeg kan ikke klage før det har gått iallefall en måned.

Menneee..... Tålmodighet er det lite av.

Følge med litt på deg jeg da :)

Jah,gjorde det,heldigvis:D Men merk deg det at det er veldig vanlig at man stagnerer,til og med går opp i vekt når man først begynner med tung styrketrening,men merk deg også at dette er ikke fett og atteh du kan også bygge mye fortere muskler når du først begynner,så stor fordel for de som er nybegynnere det:D Da er det nok vann i musklene hos deg altså. Det forsvinner etter hvert så lenge du vet du er i underskudd! På ryp skal man,eller kan man hvis man følger det slavisk,øke ofte på vektene,gjerne hver trening og det gjør også at kroppen holder på væske,..jeg merker det spesielt dagen etter en styrkeøkt der jeg har økt betraktelig på motstand at kroppen holder mye vann,men det er helt vanlig og det vil slippe:) Husk å drikke mye vann,det vil hjelpe deg å få ut ekstra vann altså! Tolmodighet har ikke jeg heller,så skjønner deg godt der,men bare tenk at det vil bli bra og husk å måle ,ikke henge deg opp i vekt...det er også mitt problem,prøver å bli flinkere med målebåndet og stole på det:) Da jeg begynte å slanke meg og ta opp trening igjen etter sist svangerskap så veide jeg 120 kg:O Begynte som deg,med ryp men gikk ikke ned noe..gikk opp og ned 2-3 kg i en evighet,...men cm raste av da,så kommer vekta etter hvert:D!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...