Gå til innhold

Pull-ups


frk.student

Anbefalte innlegg

Hey hey hallå :)

Siden slutten av det gamle året har jeg hatt ønske om å klare pull-ups og satte det som et aldri så lite nyttårsforsett.

Per dags dato klarer jeg 0 pull-ups med egenvekt, men ca 3 med strikk (kraaftig bred strikk) og klarer såvidt å holde meg oppe (om jeg "hopper opp" på stange) for så å senke meg mot gulvet. Rimelig svak med andre ord.

Jeg leste litt om "pull-up" guiden på denne linken Chins / pull-ups / hang-ups guiden | Fitnessbloggen Forum, men mye av dette er gresk for en fersking som meg.

Jeg har lest en del om dette og sett veiledende videoer, men står lite om hvordan man kan sette opp en plan for å få maks utbytte. Skal det trenes annenhver dag, hver tredje eller hver dag?

Er det noen som har gode erfaringer?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har begynt me wide grip chin ups på maskin siden skuldrene mine er helt fucket. Men forhåpentligvis vil det hjelpe meg med å klare noen pullups til sommeren. Her må jeg gå sakte fram pga fibromyalgi, men JEG VIL klare det!! Jeg har sett videoene dine Årlilja, og det gjør slik at jeg klare det enda mer. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min korte erfaring, vil pull ups og andre kroppsvekt respondere godt til økt frekvens

Du sier du klarer 3 pull ups med strikk. Da kan du ta 1 rep med strikk og gjøre dette ca 10 ganger gjennom en styrkeøkt (regner med at du trener andre ting enn pullups og). Hvis du kan, er det fordel å gjøre det flere ganger daglig. For eksempel 1 x 5 på morgen, formiddag, ettermiddag og kveld. Ta deg god tid, og husk at frekvens og mengde er det viktigste her

Kan lese mer her hvis du vil: Grease the Groove: How to Increase Pushups and Increase Pull Ups | Not Your Average Fitness Tips

Vil også foreslå noen negative repetisjoner uten strikk på slutten etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...