Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hepp!

Har mål om å få i meg rundt 2-2500 kcals om dagen (minst 100-120g protein), men merker det går mye i det samme mtp matvarer og måltider. Har inntrykk av at det er slik for mange, så lurte derfor på om noen vil dele sin "typiske" dagsmeny til inspirasjon og matglede for andre? :)

Supert om du spiser ca denne mengden, eller evt fører opp totalt antall kcal+makroer så det blir lett å tilpasse seg. Er forøvrig en frokost- og lunsj-spiser, så blir glad om det finnes flere som meg der ute :D

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16289-din-2000-2500-kcals-dagsmeny/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå teller ikke jeg kcal, men kjenner heller på energien jeg har, progresjon på trening og noe vekt hver mnd. Spiser etter periodisk faste, så vet ikke helt om det er noe for deg? Min dagsmeny består av mye egg, noe knekkis, kylling, kyllingkjøttdeig, biff, svinekjøtt, laks, torsk, maaaaasse grønnsaker, youghurt, proteinshake med pulver og melk, noe bær, frukt. Noen tips bare :) Kommer j an på hva du liker å spise også. Sånn at det er ikke noe vits i å spise masse tunfisk hvis du ikke liker det :p

Nå teller ikke jeg kcal, men kjenner heller på energien jeg har, progresjon på trening og noe vekt hver mnd. Spiser etter periodisk faste, så vet ikke helt om det er noe for deg? Min dagsmeny består av mye egg, noe knekkis, kylling, kyllingkjøttdeig, biff, svinekjøtt, laks, torsk, maaaaasse grønnsaker, youghurt, proteinshake med pulver og melk, noe bær, frukt. Noen tips bare :) Kommer j an på hva du liker å spise også. Sånn at det er ikke noe vits i å spise masse tunfisk hvis du ikke liker det :p

Jeg "kontrollteller" bare innimellom, og bryr meg kun om det nå fordi jeg ikke legger på meg så mye som jeg vil :p Så tenkte derfor å hente litt inspirasjon fra folk som gjør dette mer "skikkelig" enn meg :)

Spiser ikke etter PF nei, og kommer nok til å slite enda mer med å få i meg nok dersom jeg skal begrense spisevinduet mitt. Liker det meste, inkl tunfisk ;) Var egentlig bare ute etter å høre hvordan andre her inne satte sammen dagen og matvarene sine, for å se om jeg fikk noen nye ideer!

Her er hva jeg spiser på treningsdagene mine.

Måltid 1

2 egg

40g Proteinpulver

50g kokosmelk

0g karb, 50g protein, 20g fett

Måltid 2

Spinat

200g karbonadedeig + 1ss Activate Laksolje

0g karb, 40g protein, 20g fett

Etter Trening

100g blåbær + 1 banan + 45g Activate Pro Blend

40g karb, 40g protein, 0g fett

Måltid 3

150g ris

170g kylling + 50g kokosmelk

120g karb, 40g protein, 10g fett

Måltid 4

75g ris/

220g kylling

60g karb, 50g protein, 0g fett

Totalt: 220g karb, 220g protein, 50g fett – 2210kcal

Her har du et forslag bestående av sunn, proteinrik og god mat:

Frokost:

1 boks cottage cheese med kanel, eple og syltetøy uten sukker

En håndfull med mandler/valnøtter

Lunsj:

1 pakke røkt laks eller magert kjøttpålegg

1 egg

4-5 speltlomper/knekkebrød/rugbrød

1/2 avokado

Salat og annet grønt

Mellommåltid:

1 skyr og 1 frukt

Middag:

200 g karbonadedeig/kylling/biff/laks

50-100 g ris

Ubegrenset mengde grønnsaker

Etter trening:

1 banan eller en liten eske med rosiner

30 g proteinshake

Kvelds:

80 g havregrynsgrøt med sukrin og kanel

Bær

Proteinshake 20-30 g

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...