Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke trukket direkte konklusjoner i denne studien Mr P. De konklusjonene er det nok media, denne gangen kk, som har produsert ;)

Veldig interessant studie, som blant annet har gitt grunnlag for fiskeproteinstudien ved Haukeland Universitetssykehus, som nå har startet opp den 4.kliniske studien på temaet. Første publikasjon fra dette prosjektet kan du finne her:

A randomised study on the effects of fish protein ... [br J Nutr. 2012] - PubMed - NCBI

Det er ikke trukket direkte konklusjoner i denne studien Mr P. De konklusjonene er det nok media, denne gangen kk, som har produsert ;)

Veldig interessant studie, som blant annet har gitt grunnlag for fiskeproteinstudien ved Haukeland Universitetssykehus, som nå har startet opp den 4.kliniske studien på temaet. Første publikasjon fra dette prosjektet kan du finne her:

A randomised study on the effects of fish protein ... [br J Nutr. 2012] - PubMed - NCBI

Om jeg spiser masse, masse protein vil ikke kroppen omdanne overskuddet uansett til fett ?

Så påstanden om at en kan spise så mye protein en vil uten å bli feit stemmer ikke ?(Ikke at jeg har prøvd det ut da, men spiser skikkelig sunt, men erfaringen min er at uansett,om en spiser for mye blir vekta å peka oppover.

Etter hva jeg har hørt/lest, så får ikke kroppen omdannet protein til fett i noen særlig grad.

Men, det er ikke så lett og reelt å innta 100% protein gjennom lengre tid.

Om du spiser 80% protein, 10%fett og 10% carbs, så vil jeg tro at kroppen lagrer av det lille med fett og carbs den får, sett at den kan dekke kaloribehovet med proteiner.

(korriger meg gjerne, dere som kan det :p)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...