Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om du kan komme med et forslag til et treningsprogram som strammer opp og bygger muskler på de rette stedene når jeg ønsker å få mer timeglassfigur? :)

Jeg fødte for 8 mnd siden, og har ikke kommet ordentlig i gang med treningen igjen etter det, så trenger litt motivasjon. Og da er et treningsprogram som kan gi meg det jeg ønsker det som trengs ;) hehe..

Og hvor bra er trening på ellipsemaskin som kondisjonstrening? føler det blir mye styrketrening for lår og rumpe på den... :p

Fortsetter under...

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Bør gi deg noen tips og ideer :)

Høyde, vekt?

Er 168 og 61-62 kg.

Er det ikke noen øvelser jeg burde fokusere mer på enn andre etter hva målet mitt er?:-)

Synes og ha lest et sted at man burde kutte ned på treningen av de skrå magemusklene og midterste del av framlåret..

Hva mener du om det?:-)

Styrketrening med øvelser som knebøy, markløft(og strake markløft), roing, chins, pressøvelser 2-4 ganger i uka, samt ett par økter i uka med kondisjonstrening.

Kombinerer du dette med ett bra balansert kosthold, så vil du merke stor forskjell etterhvert :)

Og hvor bra er trening på ellipsemaskin som kondisjonstrening? føler det blir mye styrketrening for lår og rumpe på den... :p

På ingen måte, du må nok trene godt med stryrke på lår og rumpe ved siden av dersom du skal oppnå det du vil ;) Så bare bruk ellipsemaskinen du, dersom du liker den godt og får opp pulsen skikkelig :)

Synes og ha lest et sted at man burde kutte ned på treningen av de skrå magemusklene og midterste del av framlåret..

Nei og atter nei (mener jeg), glem pirketing om å trene/ikke tren bittesmå muskler her og der og fokuser på å bli sterk i baseøvelsene. Gjør som rudboy sa, da vil det skje gode ting med kroppen din :) Ikke vær redd for å legge på deg "for mye muskler" heller, det tar laaaang tid og er bare mulig dersom du er over gjennomsnittet dedikert.

Skulle forresten likt å se øvelsen som klarer å trene hele framsiden av låret bortsett fra den midterste delen :p

Annonse

Er 168 og 61-62 kg.

Er det ikke noen øvelser jeg burde fokusere mer på enn andre etter hva målet mitt er?:-)

Hva mener du om det?:-)

rumpe er viktig. redusert magefett er viktig. lats og skuldre er viktig.

ellers er kroppsfasong veldig mye gener.

Styrketrening med øvelser som knebøy, markløft(og strake markløft), roing, chins, pressøvelser 2-4 ganger i uka, samt ett par økter i uka med kondisjonstrening.

Kombinerer du dette med ett bra balansert kosthold, så vil du merke stor forskjell etterhvert :)

Knebøy

Strake markløft

Utfall til siden

Benkpress med manualer

Rack chins

Sittende roing

Arnoldpress

Pushdown

Planke

Hvordan ser dette programmet ut?

Har plukket ut øvelser jeg liker godt. Er også veldg glad i glute bridge, men det blir vel kanskje litt mye? :p Har du foresten tips til en øvelse som kan erstatte chins om man ikke har muligheten til det? :)

What rudboy said ;)

:) Er nysgjerrig på hvor lenge du har trent, og evt. treningsprogram? :)

Hvor mange reps. og sett begynte du med? :)

Så bildene av ryggen din, virkelig forskjell... Gleder meg til å merke det på kroppen her også! :D

Jeg har trent ordentlig siden i sommer og har trent perioder før det også, men ikke ordentlig. Har trent HARD og spist mer mat siden nov,des, så det er vel kanskje en halvannen mnd siden? Jeg er veldig utålmodig så vil gjerne ha sett resultater før jeg i det hele tatt begynte :p Jeg har trent mange forskjellige programmer, men begynte med et fullkroppsprogram, og har gått over til 2 splitt x 2, 4 ganger i uken. Ta en titt innom loggen min for mitt nåværende program :)

Husk, abs are made in the kitchen, not in the gym ;) Som Wasa sier, du blir hva du spiser :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...