Gå til innhold

Er salat diett sunt?


jaujau

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å begynne på en salat diett, men er det sunt? Jeg kommer sannsynligvis til å spise bare salat og frukt, 5 dager i uken. De to andre dagene kommer jeg til å spise noe annet, kyllingfilet eller taco. Jeg skal også trene 3-5 dager i uken, kommer an på tid osv. Virker det her greit? Jeg kan ikke så mye om trening og kosthold. Jeg har veldig lyst å gå ned i vekt.

Jeg tar gjerne imot tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke sunt i lengden og bør betraktes som en faste. Om du vil ned i vekt er PSMF hakket bedre, men det er heller ikke noe en bør holde på med i lang tid, fordi maten blir ikke variert nok. På PSMF blir det mye salat (grønnsaker) og magert kjøtt(kyllingfilet, hval, finnbiff, roastbiff (magert oksekjøtt), karbonadedeig). Du kan ta det som utgangspunkt og legge til mer fett i form av egg, melkeprodukter med lite karbohydrater, nøtter/frø, smør/olje og fet fisk. Frukt ville jeg betraktet som sunt godteri, ikke mat. Men litt bær er ikke dumt å få i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mtp at du veier så mye så har du et godt grunnlag for å bygge muskler MENS du går ned i fettprosent :)

Som Kristin sier over, hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Tror nok ikke en salatdiett vil være best om du vil gå ned i vekt og stramme opp kroppen. Sats mer på en diett/endring av kosthold som vil hjelpe deg over lengre tid og som du får mer ut av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg følger ikke et spesielt styrkeprogram, bare løfter litt vekter osv.

Frokost: Jeg pleier som regel og ikke orke å spise frokost.

Lunsj: Til lunsj pleier jeg å spise noen rundstykker på skolen, det er et grovt rundstykke med salat blader, smør, margarin og røkt laks. Også drikker jeg en pepsi max.

Middag: Ganske forskjellig egentlig, alt fra laks til spagetti. Da drikker jeg lett melk.

Kveldsmat: To brødskiver og en halvliter med lett melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg følger ikke et spesielt styrkeprogram, bare løfter litt vekter osv.

Frokost: Jeg pleier som regel og ikke orke å spise frokost.

Lunsj: Til lunsj pleier jeg å spise noen rundstykker på skolen, det er et grovt rundstykke med salat blader, smør, margarin og røkt laks. Også drikker jeg en pepsi max.

Middag: Ganske forskjellig egentlig, alt fra laks til spagetti. Da drikker jeg lett melk.

Kveldsmat: To brødskiver og en halvliter med lett melk.

Kutt ut brød, pasta og brus, så skjer det nok "ting";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...