Gå til innhold

Anbefalte innlegg

God kveld i stuen!

Jeg trenger tips til noen gode og relativt enkelt håndterbar lunsj.

Som stressa håndtverker blir det ofte lunsj i bilen, og den blir ofte kjøpt på kiwi. Består gjerne av noe fine rundstykker eller lignende.

Kunne tenkt meg å lage maten om kvelden, ha med og kunne slappe av litt mere i lunsjen :) Enklere og billigere.

Klem ut noen tips!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16073-tips-til-gode-lunsjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine lunsjer blir som oftest: :)

Omelett av eggehviter og mye skinke

Havregrøt med sjokoladeproteinpulver

kyllingfilet eller annet kjøtt enten med salat til eller grønnsaker

Skyr / cottage cheese

Var det jeg kom på i farten, jeg lager alltid lunsj kvelden før (y)

Salater i forskjellige varianter (med kylling/reker/egg/ostogskinke/tacokjøttdeig)

Wraps med laks/digg kjøttpålegg og grønnsaker

Kyllinglår/Filet med ønsket tilbehør

Grove brødskiver med egg, kylling, bacon og grønnsaker (typ sandwich)

Omelett med ost og skinke, paprika, løk, tomat, sjampinjong (bare fantastien setter grenser i omelettverden)

:D

Annonse

Jeg lagde den "supersunne lasagnen" du finner oppskrift på her på fitnessbloggen. Den har forskynt meg med lunsj i 3 dager nå. Billig og overraskende godt, selv om det er laaangt unna "ekte" lasagne"

Ellers er det kyllingfileter og ris det går mye i.

I det siste har jeg laget små kjøttboller av karbonadedeig. Knar inn div krydder og potetmel, ruller en liten skje med farse til en ball, steker litt i panna, og putter bollene oppi kokende vann med buljong. Koker i 10 minutter. 1 pk karbonadedeig gir ca 20 kjøttboller. Sykt godt, enkelt (dog bittelitt tidkrevende) og sunt!

[ATTACH]82634[/ATTACH]

Ikke noe saus på denne men fortsatt godt!

post-11127-1444091607065_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...