Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Men hvorfor ikke bare spise når man føler for det? Er jo mye mer avslappende :p

For min del er det stort sett det jeg alltid har gjort, jeg har levd etter periodisk faste i flere år uten å vite det :) jeg jobber stort sett bare kveld, så jeg sover til i 11 tiden, spisevinduet mitt varer fra 12 til 22, og jeg er i seng stort sett i 1-2 tida, og spise da er svært unødvendig synes jeg Jeg liker å ha 2-3 passe store måltider, så for min del er det perfekt :) Men selvfølgelig, det er ikke for alle:)

Fortsetter under...

Det er faktisk veldig lite stress. Å skulle tilberede 3 måltider i stedet for 6. Det funker for noen, men det er ikke for alle.

Er ikke noen grunn til å spise 6 måltider? Jeg spiser ofte bare 3-4 store måltider per dag. Men jeg spiser dem akkurat når jeg vil, har ikke noen klokke å gå etter. Klokke = stress, in my opinion :p

Er ikke noen grunn til å spise 6 måltider? Jeg spiser ofte bare 3-4 store måltider per dag. Men jeg spiser dem akkurat når jeg vil, har ikke noen klokke å gå etter. Klokke = stress, in my opinion :p

Nei, det var jo bare et eks ;) Jeg tenker ikke på klokka egentlig, jeg spiser når jeg er sulten, og jeg er som regel ikke sulten før klokka blir 11-12 og mitt siste måltid blir som regel i 9-10 tiden så det er ikke no stress igrunn ;) nei, søren heller, gidder ikke sitte å telle timer og Å NEI nå er det en time siden jeg kunne ha spist liksom :p nei ellers takk xD

For din del aleksander passer det kanskje ikke, men for mange andre er det perfekt :) Om man må begynne å omlegge hele kostholdet for å få det til å fungere som periodisk faste, så er det ikke vits, men for mange av oss som lever etter det, så er det fordi det er et spisemønster som allerede er likt det vi har hadt i mange mange år :)

Annonse

Har lest det samme. Kanskje det ikke var noe for henne. Syns ikke det dermed skal sies at det ikke funker for alle jenter ;) Men det har nok noe med at det er vanskeligere for en jente å bli like stor som en mann, og ved å begrense spisevinduet sitt, så gjør man det vanskeligere for seg selv.

Annonse

PF er genialt om man går på diett. 3 store måltider er perfekt, men som andre har nevnt her inne så liker noen små og hyppige måltider. Vi er jo forskjellige:) Jeg kan bare si en ting at etter at jeg begyndte på PF med biorytmeprinsippet med fett tidlig og karbohydrater sent, har jeg bygd muskelmasse og gått ned drastisk i fettprosent. Og ikke minst, ALDRI vært sulten. Nei, jeg lyver ikke! Og det til tross for at jeg har ligget i konstant kcal-underskudd ett halvår.

Kanskje ikke så rart for jeg hiver innpå store lass med proteiner og truer i meg det jeg skal ha av karbohydrater. Har jeg fått i meg for lite karbohydrater, tar jeg en aldri så liten oppkarbingsdag på fredags ettermiddag. Hvis ikke, er veien til søtsaker svært kort....:( Lykke til med PF!

Ja, leste det på bloggen til Silje Mariela :)

Jeg trives godt med pf, er glad i mat og sliter ikke med å få i meg nok. Ønsker å bygge muskler, smører meg med tålmodighet og trener jevnt og trutt og håper jeg vokser og gror til ;) godt å se at det er flere som tyr til pf og er fornøyd!!

PF er genialt om man går på diett. 3 store måltider er perfekt, men som andre har nevnt her inne så liker noen små og hyppige måltider. Vi er jo forskjellige:) Jeg kan bare si en ting at etter at jeg begyndte på PF med biorytmeprinsippet med fett tidlig og karbohydrater sent, har jeg bygd muskelmasse og gått ned drastisk i fettprosent. Og ikke minst, ALDRI vært sulten. Nei, jeg lyver ikke! Og det til tross for at jeg har ligget i konstant kcal-underskudd ett halvår.

Kanskje ikke så rart for jeg hiver innpå store lass med proteiner og truer i meg det jeg skal ha av karbohydrater. Har jeg fått i meg for lite karbohydrater, tar jeg en aldri så liten oppkarbingsdag på fredags ettermiddag. Hvis ikke, er veien til søtsaker svært kort....:( Lykke til med PF!

Spiser selv etter PF og biorytme, gått ned et par kg siden august og er snart på samme vekt som jeg var da. Legger på meg sakte men sikkert ! :) Aldri sulten og føler meg egentlig knallbra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...