Gå til innhold

Anbefalte innlegg

De siste par månedene har jeg trent mer Yoga og mindre styrke. Ofte får jeg ikke tid til mer enn en styrkeøkt i uka. Hittil har jeg kjørt SS allikevel, og heller bare sjonglert litt med øvelsene etter eget ønske.. Feks både knebøy og mark på samme dag, hangups og bryst, ja egentlig hele pakka på en dag. Er ikke sikker på om dette er noe lurt/hensiktsmessig i det lange løp, hva synes dere? Har noen ett bedre forslag, gjerne et konkret oppsett til meg!? Jeg ønsker å ha en sterk og definert kropp med muskler nok til å forbrenne masse helt av seg selv :-)

(Så jeg slipper å bruke verdifull yoga/styrke-tid på kardio ;-) )

Takk for hjelpen!

Fortsetter under...

de 5 store er bra for 1-2 dager i uken, (så pakken din er ikke så gal...)

Knebøy, markløft, benkpress, skulderpress og chinups/pullups/hangups...så kan du jo supplere med noen andre selvvalgte øvelser om du føler for det

Ikke si du ikke har tid,når du prioriterer noe annet :p

Alle har tid!

Fortsett med trene hele kroppen på hver trening.

Jo, men jeg synes ikke det er nødvendig å trene hver eneste dag iløpet av uken. Hvis jeg trener Yoga tre dager i uka er det ikke rom for styrken mer enn 1-2 ganger. Ashtanga Yoga i 90 min er en fullverdig treningsøkt, og bør ikke gjøres samme dag som annen trening.

Men du har rett; man må prioritere! For tida prioriterer jeg Yoga foran styrke, men det betyr ikke at jeg vil gi opp styrken fullstendig. Bare gjøre max ut av det lille som er :)

Jo, men jeg synes ikke det er nødvendig å trene hver eneste dag iløpet av uken. Hvis jeg trener Yoga tre dager i uka er det ikke rom for styrken mer enn 1-2 ganger. Ashtanga Yoga i 90 min er en fullverdig treningsøkt, og bør ikke gjøres samme dag som annen trening.

Men du har rett; man må prioritere! For tida prioriterer jeg Yoga foran styrke, men det betyr ikke at jeg vil gi opp styrken fullstendig. Bare gjøre max ut av det lille som er :)

Så gøy å se en annen yoga-liker her! Nå skal det sies at jeg ikke har fått fingeren ut å begynt med det enda, men jeg skal absolutt begynne! Men da mer for å stresse ned og samle roen i kroppen :) og kanskje få myket opp kroppen litt!

Annonse

Så gøy å se en annen yoga-liker her! Nå skal det sies at jeg ikke har fått fingeren ut å begynt med det enda, men jeg skal absolutt begynne! Men da mer for å stresse ned og samle roen i kroppen :) og kanskje få myket opp kroppen litt!

Anbefales veldig! Jeg har bare holdt på siden oktober selv, og har merket stor fremgang allerede! Må si at det går litt opp og ned også, ettersom jeg ofte er støl etter styrketreninga og det ødelegger litt for Yogaen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...