Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ser at flere anbefaler å f.eks. drikke en sjokomelk etter trening. Jeg liker ikke sjokomelk, men synes Tines is-cappuccino er veldig god. De er ca. like i næringsinnhold (+- 3kcal) største forskjellen er jo da kaffe/kakao, og at iskaffen er litt større enn den lille sjokomelken (altså litt mer kcal per. servering)

I iskaffen er det også litt koffein, som skal være bra for fettforbrenningen, noe som da sier meg at det er et bra/bedre alternativ hvis man er ute etter å forbrenne fett og bygge muskler.

Er jeg på rett vei, eller langt ute på jordet? Hit me with the facts!

Og hva foretrekker dere andre å få i dere rett etter trening?

:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15843-sjokomelk-vs-iskaffe-etter-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mindre protein i iskaffe. Det er karbo/protein du vil ha sjokolademelken for. Om dette er hensiktsmessig i det hele tatt spørs på målsetningene og dagens kroppskomposisjon.

Uansett vil 2-3 dl inneholde veldig lite protein, så jeg ville funnet på noe annet.

Jeg tror ikke at forskjellene i næringsinnhold i de to er så forskjellige at det spiller noen som helst rolle, ei eller at noen her på forumet er kommet så langt i sitt treningspotensiale at de er nødt til å begynne å min-maxe alt de stapper i seg for å få gainz, så spis det du liker og kos deg:D

Selv foretrekker jeg sjokolademelk,men det fordi jeg digger smaken. Noen liker supermelk, noen liker skummetmelk.noen liker espresso, noen liker grandiosa i blender. Så lenge du får i deg litt mat etter trening , og får deg litt hvile, kommer det nok til å bli bra:)

EDIT; i Tine Original Caffe Latte er det:

Næringsinnhold per 100g

energi 257 kJ (61 kcal)

protein 3,2 g

karbohydrat 8,6 g

fett 1,5 g

vitamin B12 0,4 µg (16 %')

kalsium 103 mg (13 %')

' av referanseverdien

og i Tine Original Sjokolademelk er det ;

Næringsinnhold per 100g

energi 262 kJ (62 kcal)

protein 3,4 g

karbohydrat 8,7 g

fett 1,5 g

vitamin B12 0,5 µg (20 %')

' av referanseverdien

Det er bittelittegranne mer goodies i sjokolademelka, men den forskjellen er i praksis så liten at jeg ikke kan se for meg at det vil utgjøre noen forskjell.

Jeg tror ikke at forskjellene i næringsinnhold i de to er så forskjellige at det spiller noen som helst rolle, ei eller at noen her på forumet er kommet så langt i sitt treningspotensiale at de er nødt til å begynne å min-maxe alt de stapper i seg for å få gainz, så spis det du liker og kos deg:D

Selv foretrekker jeg sjokolademelk,men det fordi jeg digger smaken. Noen liker supermelk, noen liker skummetmelk.noen liker espresso, noen liker grandiosa i blender. Så lenge du får i deg litt mat etter trening , og får deg litt hvile, kommer det nok til å bli bra:)

Jeg spør: HVOR MYE TAR DU I B3NK?

I sigende øyeblikk tar jeg bare 87,5kg i benk, men nå er det ikke hvor mye jeg løfter som avgjør hvor rett jeg har heller;p

Kanskje du hadde tatt 89,5 kg i benk om du hadde mikromanaged litt? Har du tenkt på det?!??!!?!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...