Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg filmet siste bøy-økt her om dagen og fant ut at jeg er svakest midt i løftebanen og oppover. Jeg er veldig sterk i bunn, men siste delen flater det hele ut og jeg føler det hemmer meg litt da jeg har mye mer å gå på i bunn, men ikke mer på topp. Så ja - videoen kan tale for seg selv:

Kan det være fordi jeg ikke trener mark lenger, og korsrygg + hamstrings er svakere? Om dere har tips og triks for bedre styrke spesifikt for siste del av løftet i bøy, så tar jeg gjerne imot det. Det eneste jeg har trent for beina, like forever, er knebøy, så må vel kanskje infinne meg i at det er produktivt med noen iso-øvelser.

Fortsetter under...

burny_ :D

Min første tanke er uansett knebøy til boks :)

edit:

Myrheim, jeg har hatt stickypoint i bunnen og har hatt stor suksess med å legge inn en lett dag hvor jeg kjører 3'ere og 6 sett på 60% med stopp i bunn. Kan sikkert med fordel kjøre 2'ere og 9 sett også. Til boks altså, ettersom det ser ut til at det er der det stopper opp hos deg. Imponerende styrke forresten - og enda mer imponerende bunnstyrke (y)

Var det et maksløft? Syns ikke det så ille ut :) Kanskje fått albuene litt mere inn under stanga bare?

Knebøy til boks kan være fin øvelse for deg ja.

Må vel kalles et maksløft ja.

Ok - pinsquat og bøy til boks skal testes ut fremover. Takker :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...