Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, overskriften sier vel sitt. Det er ved utfall problemet oppstår. På programmet skal jeg kun ha 6 reps, ergo: Tunger manualer.

Og slik ser hendene/håndleddene mine ut etterpå.

Kanskje det ikke vises så bra, men jeg har ihvertfall røde områder på håndleddet som blir til små blåmerker.

Tips mottas med stor takk! :)

post-2104-14440909468985_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/15419-vondt-i-h%C3%A5ndledd-av-tunge-manualer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skvis hardere, da bør hele armen automatisk rette seg mer opp. Du kan også bruker reimer og wrist wraps for å hjelpe, men ettersom det er utfall som er utslagsgivende og ikke skulderpress e.l. så høres det nesten ut som om du simpelthen ikke holder hardt nok og at manualen dermed sklir ned i en kinkig stilling.

Skvis hardere, da bør hele armen automatisk rette seg mer opp. Du kan også bruker reimer og wrist wraps for å hjelpe, men ettersom det er utfall som er utslagsgivende og ikke skulderpress e.l. så høres det nesten ut som om du simpelthen ikke holder hardt nok og at manualen dermed sklir ned i en kinkig stilling.

Jeg får veldig vondt i håndleddene ved rumenske markløft, noe som gjør at jeg ikke klarer å øke så mye som ønsket. Er det samme greia som gjelder i dette tilfellet også?

Annonse

Som jarle sier her, i tillegg kan du prøve med wristwraps, ikke for at dette vil hjelpe grepet, men da vil kanten av manualen være borti de i stedet for rett mot hud. Kan jo hende det vil avlaste litt så du slipper å gå rundt med blå håndledd.

Jeg synes dette høres veldig merkelig ut, har aldri hørt om noen som har fått vondt i håndleddene av markløft før for å være ærlig. Holder du de rett under hele løftet eller bøyer du de (slik som noen gjør i roing)? Film ville hjulpet her.

Gjest Slettet

Spørsmål: hvordan få vondt i håndledd på "oversiden" som på bildet ved utfall når du holder manualene? Holder man ikke manualene "rett ned" i en krok? Samme med markløft etc... Eller er jeg helt på vidden? Ifølge bildet skal man jo ikke få kontakt på håndledd sånn i bunn og grunn...

Utfall.jpg;w;600;h;350

Jeg har en mulig løsning. Jeg tror håndleddet ditt er for svakt, muligens grepet også. Start å tren håndleddet spesifikt. Gjør wrist curls, og Lever lifts. I Lever lifts holder du i den ene enden av en stang og bruker håndleddet, og kun håndleddet til å løfte den opp fra gulvet. Dette kan du gjøre bakover og forover. Du "curler" med håndleddet så å si, veldig bra øvelse.

Annonse

Jeg har en mulig løsning. Jeg tror håndleddet ditt er for svakt, muligens grepet også. Start å tren håndleddet spesifikt. Gjør wrist curls, og Lever lifts. I Lever lifts holder du i den ene enden av en stang og bruker håndleddet, og kun håndleddet til å løfte den opp fra gulvet. Dette kan du gjøre bakover og forover. Du "curler" med håndleddet så å si, veldig bra øvelse.

Dette skal jeg teste :) Takk for tips!

Sliter med grepet i flere øvelser, spesielt markløft. Henger sikkert med at jeg får så grassalt pump i underarmene til tider, og at jeg ikke klarer å holde mer rett og slett. Får vel bare øve/styrke grepet!:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...