Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har i det siste merket smerter i venstre skulder i forbindelse med pressøvelser, spesielt på benkpress og flies. Noen som har erfaring med dette og hva som evt kan gjøres for å forebygge smerter? Vil det være en fordel å kutte helt ut pressøvelser en periode, eller evt bytte ut noen av øvelsene med andre øvelser? Har ikke hatt problemet tidligere (trent regelmessig styrke i 3+ år) så hadde satt pris på litt tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/1530-smerter-i-venstre-skulder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får vondt i skuldrene hvis jeg kjører for mange øvelser med "låst grep" eller med stang, typisk benkpress, skulderpress med stang og mye chins. Løsningen for meg er at jeg ikke tar benkpress HVER gang jeg trener bryst eller skulderpress med stang hver gang jeg trener skuldre, men at jeg heller trener med hantler. Jeg hadde heller ingen problemer med dette tidligere, men med økende treningsmengde og tyngre vekter har det sneket seg på.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...