Gå til innhold

Salat tips


bjorlien

Anbefalte innlegg

Hei,

Ønsker tips til gode salatblandinger, jeg er ikke så flink til å mekke sammen passende grønnsaker osv.. Jeg laget meg en salat i sted, det ble litt i overkant mye forskjelling, så smaken var ikke helt den store, men sunn tror jeg nok den ble!!!:)

80g Salatblanding (ferdig pose fra Bama)

80g Cherry tomater

40g Sukkererter

50g Agurk

50g Gulrot (raspet)

1/2 Avocado

30g Tørket nøtter fra Bama

200g Salatkylling ferdig stekt

2 kokt egg

Mat på Data viser følgende næringsinnhold:

Totalt mengde: 716g

Energi kJ: 3332

Protein: 84,4g

Fett: 43,3g

Karbs: 12,8g

Kostfiber: 9,6g

Men det ble litt vel mye smak for min del, hadde nok blitt mye bedre om jeg halvverte grønnsakene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg putter i det jeg har i kjøleskapet og liker som:

Isbergsalat

Plommecherrytomater

Agurk

Mais

Fetaost

Kyllingfilet

Tzatzikidressing

Isberg

tomat

sukkererter

bønnespirer

salatbønner

dressing av raps og krydder jeg liker

kyllingfilet

Jeg husker ikke hva jeg putter oppi, men det blir alltid godt. SÅ prøv og feil. Jeg syns det er best når det ikke er for mange forskjellige ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg gjør det samme selv, putter oppi det jeg har i kjøleskapet, og jeg har alltid så mye! egg og de nøttene var veldig dominerende på smaken.. Ble alt for mange ulike smaker i min salat, kvalmende!:( Jeg får prøve å holde tilbake litt neste gang.. fant akkurat pusekatten min opp i salaten, den fikk nuss i kyllingen, glemte å legge lokk over mens den stod på kjøkkenbenken, han likte den ihvertfall veldig godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter i alt mulig rart:

Isbergsalat

lollosalat

rapid salat

gulrot

knutekål

agurk

paprika

tomater

eple

mais

ananas

tunfisk

reke

egg

skinke

kylling

Liker best å blande sammen med kesam, og ha noen nøtter på toppen. Avokado putter jeg gjerne oppi og.

Dette blir jo en salat som eget måltid. Om jeg kun har det som tilegg til middag kan det være alt fra kun salat, til alt av grønnsaker og frukt jeg fnner. Men har da ikke særlig med protein og fett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra er nevnt!

Jeg liker å bruke forskjellig type salater (hjerte, ruccola, lollo, isberg, bladspinat, kinakål etc) sammen med "salatgrønnsaker" (tomat, agurk, paprika i alle farger) og stashe den litt med

Kidneybønner, kikerter, mais, sukkererter, brokkoli(kald) og nøtter (ristede valnøtter er SYKT DIGG)

også proteinene da, der passer jo alt til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smaksvinner fra mitt kjøkken:

Waldorf Salad Heaven

150 g kyllingfilet, i strimler (krydres med tandoori spice mix.. Hot n spicy! mmm:))

150 g kesam (krydres med salt, pepper og litt grillkrydder/cumin)

2 ts sitronsaft

Bland dette sammen i en medium stor salatbolle, så tilsettes følgende:

1/2 sjalottløk (finhakket)

1 eple, i terninger

1 medium klase grønne/røde druer

Mais

En liten håndfull valnøtter

Toppes med litt iceberg/romano

Værsågod - verdens beste Waldorfsalat på 1-2-3! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...