Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DO IT..Tren :)

Anbefaler egentlig å bli medlem i styrkeløftklubb.. Ingenting som sier at dere MÅ konkurrere..MEN dere vil få tilrettelegging med framgang og teknikk:) Samt ekke sånn aldersgrense tror jeg??:)

Slenger meg på den. Dere kommer mest sannsynlig til å kaste bort årevis med trening om dere starter på egenhånd. Det er mye som må læres for å trene effektivt. Det er utrolig viktig å komme inn i et miljø der de vet hva de driver med.

Slenger meg på den. Dere kommer mest sannsynlig til å kaste bort årevis med trening om dere starter på egenhånd. Det er mye som må læres for å trene effektivt. Det er utrolig viktig å komme inn i et miljø der de vet hva de driver med.

Anbefaler derfor å være i kontakt med fysioterapaut. De kan vise øvelser og hjelpe på områder en er svake på, men er kansje litt dyrt noen steder

Anbefaler derfor å være i kontakt med fysioterapaut. De kan vise øvelser og hjelpe på områder en er svake på, men er kansje litt dyrt noen steder

Hvis man er helt fersk i gamet trenger man ikke en fysioterapeut, men folk som er kunnskapsrike på trening. Fysioterapeuter er fine når det er noe galt med skjellett og muskulatur. Dersom man ikke sliter med slike plager så har det liten hensikt.

Ser ikke noe problem med å trene vekter selv i ung alder, at det hemmer vekst er en myte. Hvis man syns det er gøy å løfte vekter tidlig i tenårene ser jeg ikke noen grunn til ikke å gjøre det. Når små barn lærer seg å krabbe, gå osv. så er jo det en stor muskulær belastning., men et overdrevnt fokus på kosthold blir helt feil. Barn skal ikke telle kalorier og veie maten sin.

Annonse

Skadefaktoren på vektløfting er lavere enn tenåringer med fri tilgang til gymmet, og hang til å makse i benkpress, curl og kvartbøy med elendig teknikk. husker dere han svenske gutten som feila på benkpress i smithracket?

Tunge vekter krever god teknikk, og forståelse for hvor mye kraft du leker med når du har tunge gjenstander over kroppen uten god sikring. Derfor bør ikke barn/unge trene tunge vekter uten god oppfølging. Fordelen med kroppsvektsøvelser er nettopp det at når du feiler, så forsvinner belastningen.

Ellers er styrketrening fantastisk bra for kroppen, uansett alder. Husk at dere har trent styrke fra dag 1, og med ekstern belastning fra dere var ganske små. Kroppen er, utrolig nok, laget for å bevege seg selv, og andre gjenstander;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...