Gå til innhold

Dårlig markløft progresjon, hjelp


Syxxz

Anbefalte innlegg

Hei!

Sliter skikkelig med å få tilbake styrken i markløft, for et år siden hadde jeg 140kg på (73kg kv). Men etter en lang pause fra trening, har jeg prøvd å bygge opp igjen tapt styrke i marken. Trener idag etter SL 5x5 for å komme tilbake på vektene, øker bra i benk og bøy men ikke i mark.

Er det noen som har noe bra tips om hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med tanke på at jeg ikke aner noen ting om hvordan du har trent eller trener, spiser, sover etc så blir dette bare et generelt tips.

Hvis det passer med resten av treningen og livet så kan det være verdt et forsøk å gjennomføre denne 10 ukers syklusen:

Tsampa.org: Coan-Phillipi 10 Week Deadlift Routine

Programmet er satt fra 130kg til 140kg.

Alt skal (selvfølgelig) utføres med perfekt teknikk, og det kan være en fordel å ta det litt rolig med støtteøvelsene (Relativt lette vekter, unngå failure osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hvilken uke? :D

I forhold til SL?

Det blir eventuelt et annet program hvis man først legger til coan, men ville vel prøvd noe slikt:

StrongLifts 5×5 Workout A

- COAN

Splitsquat 3x8

Bench Press 5×5

StrongLifts 5×5 Workout B

Squat 5×5

Overhead Press 5×5

Barbell Rows 5×5

StrongLifts 5×5 Workout C

Frontsquat 5x5

Bench Press 5×5

Barbell row 5x5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha :) Enig i at det er et godt oppsett for hvordan det kan gjøres.

Jeg har selvfølgelig ingen fasit, og det finnes sikkert like mange muligheter som det finnes mennesker, noe jeg alltid vektlegger mest i forhold til valg av oppsett. Hva som vil gi mest effekt vil variere i forhold til hva som har blitt gjort tidligere. Er så mange variabler som påvirker til enhver tid at jeg ser mest mulig bort ifra fastsatte opplegg for hvordan ting skal gjøres. Prøv forskjellig, varier og gjør det som fungerer.. :) Fungerer A så gjør det...blir man ikke sterkere..gjør B..osv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...