Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 170cm høy, 68k, fettprosent på 13,6% og mann.

Har begynt styrketrening for ca en mnd siden og da er det starting strenght det går i samt mye sykling.

Men har siste ukene merket temmelig stor forskjell i muskulatur på lårene. Høyre lår er altså merkbart synlig og målbart større enn det venstre. Ser det også både i slapp tilstand og i strammet tilstand.

Høyre lår er målt 3 steder. Muskelfestet nede-i midten-oppe. Samme med venstre lår.

Høyre lår: 43,6cm-50,4cm-56,7cm

Venstre lår:43,0cm-51,1cm-57cm

Legg høyre: 37,0cm (Målt på det bredeste)

Legg venstre: 37,2cm (Målt på det bredeste)

Er det vanlig å ha såpass store forskjeller i omkrets på lårene hos dere andre? Jeg vurderer trene spesifikt for å få symmetri, men er temmelig fersk i styrketreningsverden så ber vel om gode tips og råd her nå.

Antar jeg fortsetter et par mnd til nå med nåværende program for å se om det jevner seg ut?

Jeg er som sagt syklist og sykler mye i sesongen, men nå vinterstid har jeg tenkt å bruke tiden godt på generell styrke og kjernemuskulatur som er viktig for oss syklister. Løper i tillegg mye, logget gjerne 10-12 mil i uken før sykkelsesongen begynte.

Vedlagt er bilder av lår slik de så ut i forigårs. Selv kona ser størrelsesforskjellen godt, det er ikke bare innbildning ;-)

aadd48221057849.jpg 192721221057853.jpg 61ca4a221057858.jpg

Fortsetter under...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...