Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Trene igjennom hele kroppen flere ganger i uka for å ha forhøyet proteinsyntese så ofte som mulig. Sørg for å bli sterkere og øke vektene over tid.

- Ikke ha et for høyt kalorioverskudd. Jente som vil leangaine bør gå opp 0,5-1,0 kg i måneden.

- Nok proteiner. 2 g/kg skal være tilstrekkelig.

Dette er de tre aller aller viktigste tingene. Gidder ikke å dra inn smådetaljer for å forvirre trådstarter :)

Ok, tenker du vedlikeholdsnivå ift kalorier eller litt over, evt hvor mye overskudd? :)

Syns også det kan være vanskelig å vurdere underveis om det går rette veien, planen er å måle meg og se til at cm ikke økter for mye samt sjekke om klarer å øke på øvelser.

Ok, tenker du vedlikeholdsnivå ift kalorier eller litt over, evt hvor mye overskudd? :)

Syns også det kan være vanskelig å vurdere underveis om det går rette veien, planen er å måle meg og se til at cm ikke økter for mye samt sjekke om klarer å øke på øvelser.

Ikke vedlikehold, men litt over. Jeg kan f. eks. fortelle deg at du skal ligge 250 kalorier i overskudd per dag, men du klarer umulig å vite hvilket kaloriinntak det gir i praksis. Da er det bedre å sjekke at vekta øker i passelig tempo og justere matinntaket ut ifra det.

Ting du kan gjøre for å måle framgang underveis:

- Føre treningsdagbok slik at du vet om styrken øker

- Logge morgenvekten og regne ut ukentlige gjennomsnitt for å kontrollere at kaloriinntaket ikke er for stort eller for lite

- Bruke målebånd eller lignende

Litt mer info:

http://www.youtube.com/watch?v=kC0hSwBq3zk

Annonse

Hvor stort overskudd du bør ha kommer an på grunnlaget ditt og din nåværende fettprosent.

Er du normalvektig kan du fint legge deg på ca 10% overskudd av vedlikeholdskaloriforbruket ditt. Da vil du ikke legge på deg nevneverdig mye fett og ha en god progresjon.

Ok takk for tips ;) Har funnet en formel for beregning som sier at jeg vedlikeholdet på ca 2100 kcal. Tenker å legge meg litt over det, og justere underveis. Tenker ca 2 gram protein pr kg kroppsvekt, 1 gram fett pr kg kroppsvekt (tar i tillegg anbef mengde omega 3, jf artikkel herfra) og resten karbs ifm trening..

Ok takk for tips ;) Har funnet en formel for beregning som sier at jeg vedlikeholdet på ca 2100 kcal. Tenker å legge meg litt over det, og justere underveis. Tenker ca 2 gram protein pr kg kroppsvekt, 1 gram fett pr kg kroppsvekt (tar i tillegg anbef mengde omega 3, jf artikkel herfra) og resten karbs ifm trening..

Ellers er et godt tips at du ikke trenger å følge opplegget helt slavisk med mindre du er en stålperson som må ha disiplin og fast rutine. Det er viktig å ta seg planlagte friheter en gang i blant. Og spiser du litt mye eller lite en dag, så kan du ta det igjen neste dag.

Ellers er et godt tips at du ikke trenger å følge opplegget helt slavisk med mindre du er en stålperson som må ha disiplin og fast rutine. Det er viktig å ta seg planlagte friheter en gang i blant. Og spiser du litt mye eller lite en dag, så kan du ta det igjen neste dag.

Ja, sant det. Jeg er nok litt rigid av meg siden dette å skulle bygge og spise mer nytt for meg. Har nok en vei å gå der :) men godt tips det der, heller tenke på uken som en helhet når det gjelder kcalbehov

Ikke vedlikehold, men litt over. Jeg kan f. eks. fortelle deg at du skal ligge 250 kalorier i overskudd per dag, men du klarer umulig å vite hvilket kaloriinntak det gir i praksis. Da er det bedre å sjekke at vekta øker i passelig tempo og justere matinntaket ut ifra det.

- Logge morgenvekten og regne ut ukentlige gjennomsnitt for å kontrollere at kaloriinntaket ikke er for stort eller for lite

Litt mer info:

Jeg får ikke åpnet linken til filmen, hvis du skriver hva den heter kan jeg søke den opp :)

Litt mer info:

Ikke helt sant, BODYBUGG :: WELCOME

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...