Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvordan kan man trene som gravid?

Som vanlig? hva med løping?

Er det bare å lytte til kroppen og ta ukene som det kommer kanskje?

Jeg trener vel relativt tungt nå, (tresplit / 5x5 ) og lurer strengt tatt på om en kan det under svangerskapet også..

Leste en artikkel i dagbladet i går tror jeg, om ei som stilte i konkurranse fem mnd etter fødsel, så da må det kunne gå an å trene nogenlunde som normalt selv med bebi i magen?

Fortsetter under...

Annonse

Så lenge formen er bra er det ingen ting i veien for å trene som før.

Jeg trente styrke frem til uka før tvillingene ble født. Med magen i veien så begrenset enkelte øvelser på en måte seg selv.

Jeg var ingen løper da så det kan jeg ikke uttale meg om - men en kommer jo langt med å lytte til kroppen.

Når jeg gikk gravid fikk jeg beskjed av legen om å ikke trene mage siden magmusklene deler seg under svangerskapet og ikke for tunge løft da morkaken kan løsne i verste fall. Men hør med din egen lege hva han har å si om trening under svangerskapet :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...