Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger seriøst eksempel på ett kosthold som er godt for magen.

Trener gjevnt 4-5 ganger i uka, styrke og jogging. Skal ned 7kg på 7uker, og det er magefettet og det rundt "kjakan" som skal bort, og jeg ligger på 1300-1500kcal om dagen.

Er det noen som har god erfaring på dette området?

Det jeg spiser om dagen er:

Knekkebrød, skinkesteik, philadelphia light tomat

Havregrøt

Dobbel 0% yoghurt

Vanilje kesam

Mager Kesam

Kjøttboller (hjemmelaget av karbonadedeig,sesamfrø,chilli,hvitløk,aubergine evt gulrot paprika linser og 1egg)

Torsk

Byggris

Gulrot

Brokoli

Salat

Spiser 4-5 måltid om dagen.

Om jeg skal kose meg spiser jeg Havrelapper (egg havremel,bakepro,sukrin,vaniljekesam)

Har lov å spise godteri på lørdag eller søndag, men kun en telys skål, og så lenge jeg holder meg innenfor kcal inntaket).

Er det noen der ute som har konkrete kostplaner som holder magefettet unna??

Trenger det så sårt

På forhånd takk..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14317-diett-som-fjerner-magefettet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kaloriunderskudd med tilstrekkelig proteininntak og et fornuftig styrkeprogram vil fjerne magefettet.

Du trenger vel ikke en kostholdsplan så lenge du har styr på de to første faktorene?

Huff.. Jo jeg trenger det..! Er plaget med betennelse i ryggen om dagen, så jeg greier ikke å fullføre en fotøkt, mister derfor en del øvelser som jeg så absolutt burde kjøre.. Trenger kick starten :)

Synes det ser ganske bra ut sånn som du spiser nå om dagen. Ville kanskje droppet den der dobbel 0% greia. Hold kcaloritallet der du har det men kutt ned så mye som mulig på karbovarene. Legg til laksefilet(evt bytt med torsk) for å få opp fettmengden litt. Valnøttkjerner til mellommåltid av samme årsak.

Hvis du faktisk spiser sånn som du sier, og ikke har masse utskeielser du lar være å opplyse om så burde dette gå veien. Sats mer på styrketrening enn jogging.

ja og det hjelper dessverre ikke å ønske bort magefettet :( Kroppen tar det fra de stedene den vil!

Ja dessverre.. Det er på magen og i ansiktet det legger seg hos meg, så jeg trenger hjelp på kosthold, siden alle sier magefett =kosthold..

Annonse

Synes det ser ganske bra ut sånn som du spiser nå om dagen. Ville kanskje droppet den der dobbel 0% greia. Hold kcaloritallet der du har det men kutt ned så mye som mulig på karbovarene. Legg til laksefilet(evt bytt med torsk) for å få opp fettmengden litt. Valnøttkjerner til mellommåltid av samme årsak.

Hvis du faktisk spiser sånn som du sier, og ikke har masse utskeielser du lar være å opplyse om så burde dette gå veien. Sats mer på styrketrening enn jogging.

Spiser som jeg sier :) I dag har jeg skeiet ut med kake da, men har hatt en intense aerobic økt, og holdt meg innenfor 1500kcal.

Tar meg også en fest i ny og ned, men er skjerpings der også, men unner meg ett glass rødt eller to på lørdagskveld så lenge kcal inntaket tilater det.

Kjører jogging evt lange gåturer gjerne i motbakke for forbrenningen.. Og kombinerer dette med ett noe amputert styrkeprogram i og med den betennelsen. Vurderer nå å legge inn en fotøvelse hver dag i steden for en ren fotøkt, siden dette tar livet av ryggen.. Strakemarkløft er det bare å glemme om dagen :(

Ja dessverre.. Det er på magen og i ansiktet det legger seg hos meg, så jeg trenger hjelp på kosthold, siden alle sier magefett =kosthold..

"Alle" har jo egentlig rett. Om du spiser mer enn du forbrenner så vil kroppen gjerne lagre denne ekstra energien som fett og/eller muskler osv, og desverre så liker kroppen å lagre fett på og rundt magen. Så mer fett rundt midjen er som oftest det man først merker når man går opp i vekt og følgelig det siste stedet det henger igjen når man går ned i vekt.

Jeg vet ennå ikke om noe magisk matvare som gjør at man ikke legger på seg fett på magen, men det hadde vært konge :woot:

Når jeg har gått ned i vekt har jeg konstant sett slike endringer. Først blir beina slankere og strammere, så armer og øvre overkropp, nest sist blir the ass mindre og ansikt tynnere. Og til sist så forsvinner fett fra mage og korsryggen.

Hos meg så merkes "vannkiloene" man mister dersom man spiser minimalt med karbohydrater på magen. Ingen varig effekt, men er kjekt å vite når man f.eks skal inn i en trang kjole. En ørliten quickfix mens man jobber med et varig resultat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...