Gå til innhold

Tips til kjøp av tredemølle?


Marita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tredemølle T300 - rask og prisgunstig tredemølle

Denne?

Hvor bestillte du fra, og hva betalte du for din? :)

Stemmer. Det er den jeg har. Siden jeg er medlem av "Kondis" så fikk jeg vel en 15-20% rabatt på den. Tror jeg ga rundt 15-16000,- inkl frakt og en matte til å ha under den.

Men, nå hentet jeg møllen selv hos de på Gardermoen. Må den sendes rundt om i landet så koster det raske 2-3000,- om jeg ikke husker feil.

Men da får du iallefall en mølle som vil fungere i maaange år fremover og som er beregnet på daglig bruk. Vår mølle brukes 6-8 ganger i uken hele vinteren gjennom og alt mellom 1 time til 2 timers bruk hver gang. Aldri hatt problemer med den og går nå på 3 året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har båret en 100 kilos tredemølle på egenhånd fra butikk til bil til andre etasje (riktignok med heis, men er terskeler og trinn). 1 mann should be sufficient.

Jeg ville testet møllen i butikk. Viktigste er at løpeflaten er stort nok, går fort nok samt båndet ikke glir under tung belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har båret en 100 kilos tredemølle på egenhånd fra butikk til bil til andre etasje (riktignok med heis, men er terskeler og trinn). 1 mann should be sufficient.

Jeg ville testet møllen i butikk. Viktigste er at løpeflaten er stort nok, går fort nok samt båndet ikke glir under tung belastning.

Øøøh, møllen veier vel ca 160kg og er ikke akkurat enkel å håndtere.... Men nå kjenner jeg ikke McBain, så mulig han har god armvidde og lang hals... ;-)

Vi var iallefall 4 stk som bar i hver vår ende av løpebrettet. Vi skulle ned en bratt skråning. Er nok greit å ikke risikere hverken rygg eller skraper på hus, trapp etc så jeg ville nok vært minimum 2 mann ja :)

Når det gjelder sportsmaster så trenger du ikke teste de. Er nesten bare å lese hva serie løpere har stående hjemme.....det er ofte en Sportsmaster :-)

Men ta deg gjerne en tur bort til butikken deres på gardermoen. Der får du teste alt de har. Når det gjelder denne møllen så er både løpeflaten og lengden i øvre klasse av hva som selges til privatmarkedet. Skal du ha bedre kvalitet, så må du nesten opp på studiomøller til 60-80 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii, det var mye i frakt! Har den forresten hjul så det er enklere å flytte på? Hvor mange menn må til for å løfte den ned fra en henger? :cool:

Ja,, frakten er dyr, men gå inn på sidene til Nordic Sportsmaster og sjekk ditt postnummer. Kan jo hende det er imeligere der du bor. Jeg fikk den fraktet gratis med Forsvarets spedisjon, så betalte kun 250,- kroner for å få den levert til Gardermoen. Nei, den har ikke hjul. Når den først er plassert, så har slike møller en tendens til å bli stående ;-) De er nemlig svintunge og temmelig uhåndterlige. Du får jo rimeligere møller som veier mye mye mindre og som er sammenleggbare. Men da ligger de i en helt annen kvalitetsklasse også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å få hu til å kjøpe minst 1 års medlemskap på ett gym istede?:p er jo mye billigere og så får man alt annet også

Har tilgang til gratis gym, og i tillegg eget styrkerom på jobben selv. Men det å ha egen tredemølle i hus er faktisk en utrolig god investering for de som løper mye og fremfor alt de som har familie (unger etc) slik som jeg. Hadde jeg bodd på hybel i storby og kun hatt meg selv å tenke på, evt bodd hos mamma og pappa, så er det sikkert mer praktisk med studiomedlemsskap ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp Woodway ;) helvettes pris, men denne går på helt andre prinsipper og mye bedre for beina dine

Har prøvd disse på MTA senteret Haakonsvern i Bergen. De har vel en 15-20 slike på senteret. Gode møller ja, men så er de temmelig dyre og jeg ser ikke poenget rett og slett ift en god vanlig mølle såfremt man ikke tilbakelegger 15-20 mil i uka på mølla. De er svært dyre ;-) Hadde jeg dog hatt penger så ville jeg selvsagt heller kjøpt en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøh, møllen veier vel ca 160kg og er ikke akkurat enkel å håndtere.... Men nå kjenner jeg ikke McBain, så mulig han har god armvidde og lang hals... ;-)

Vi var iallefall 4 stk som bar i hver vår ende av løpebrettet. Vi skulle ned en bratt skråning. Er nok greit å ikke risikere hverken rygg eller skraper på hus, trapp etc så jeg ville nok vært minimum 2 mann ja :)

Når det gjelder sportsmaster så trenger du ikke teste de. Er nesten bare å lese hva serie løpere har stående hjemme.....det er ofte en Sportsmaster :)

Men ta deg gjerne en tur bort til butikken deres på gardermoen. Der får du teste alt de har. Når det gjelder denne møllen så er både løpeflaten og lengden i øvre klasse av hva som selges til privatmarkedet. Skal du ha bedre kvalitet, så må du nesten opp på studiomøller til 60-80 000,-

Den veier 169 kilo i emballasje, den samme vekten ekte mannfolk varmer opp til bicepscurl med :D

Bør nok ha to på noe slikt, blir veldig stort og uhåndterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...