Gå til innhold

Epic article fail


sirDavid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om det er noen i verden som har lov til å gi råd basert på egne erfaringer så må det være Lee Labrada. Han mererittliste er bare helt utrolig.

  • 1982 National Physique Committee [NPC] Texas Collegiate Championships (1st Place)
  • 1982 NPC Junior Gulf Coast Championships (1st Place)
  • 1983 NPC Texas Championships, 1st Middleweight and Overall
  • 1984 NPC USA Bodybuilding Championships (2nd Place, Light Heavyweight)
  • 1984 NPC National Bodybuilding Championships (5th Place, Middleweight)
  • 1985 NPC National Bodybuilding Championships (1st Place, Middleweight)
  • 1985 IFBB Mr. Universe (1st Place)
  • 1986 IFBB Night of Champions (1st Place)
  • 1987 IFBB Pro World Cup (2nd Place)
  • 1987 IFBB Mr. Olympia (3rd Place)
  • 1987 IFBB Pro German Grand Prix (3rd Place)
  • 1987 IFBB Pro French Grand Prix (3rd Place)
  • 1988 IFBB Mr. Olympia (4th Place)
  • 1988 IFBB Pro German Grand Prix (3rd Place)
  • 1988 IFBB Pro Greek Grand Prix (1st Place)
  • 1988 IFBB Pro British Grand Prix (1st Place)
  • 1988 IFBB Pro Spanish Grand Prix, Madrid (1st Place)
  • 1988 IFBB Pro Italian Grand Prix (2nd Place)
  • 1988 IFBB Pro French Grand Prix (2nd Place)
  • 1988 IFBB Pro Spanish Grand Prix, Barcelona (1st Place)
  • 1989 IFBB Mr. Olympia (2nd Place)
  • 1989 IFBB Pro Dutch Grand Prix (1st Place)
  • 1989 IFBB Pro Finnish Grand Prix (1st Place)
  • 1990 IFBB Mr. Olympia (2nd Place)
  • 1991 IFBB Mr. Olympia (4th Place)
  • 1992 IFBB Mr. Olympia (3rd Place)
  • 1992 IFBB Pro World Cup (1st Place)
  • 1993 IFBB Ironman Pro Invitational (2nd Place)
  • 1993 IFBB Arnold Schwarzenegger Classic (2nd Place)
  • 1993 IFBB Mr. Olympia (4th Place)
  • 1995 IFBB Arnold Classic (5th Place)

Gå inn på hvilke som helst hardcore gym i Norge og be om diett og se hva som skjer, du vil få et program med mange små måltider. Hvorfor? Fordi det har alltid fungert før så det er klart de holder seg til det. Jeg tror det vil ta mange år før noen det vil være noen i posisjon til å overtale byggere til å prøve denne metoden. Om Phil Heath plutselig hadde kommet ut og sagt at han bare spiser 3 ganger om dagen så tror jeg det hadde blitt et ramaskrik, selv om det bakkes av studier.

En annen ting å huske på er mengden mat noen av disse monstrene trykker i seg. Arild Haugen sier i sin siste video at han spiser 10k kalorier om dagen. For å få i seg slike mengder så må det nesten deles opp i flere måltider. 3 måltider a 3300 kcal tror jeg kan være tøfft for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende liste ja og jeg er selvfølgelig enig i at om du skal ha i deg 10k kalorier så må du spise ofte. Men det har jo som du sier enkelt å greit med at det blir drøyt store måltider ellers. Men det har ingenting med de 5 punktene han nevner som alle er myter. Og det er jo nettopp det som er synd at personer som han med en slik merittliste fortsetter å spre de mytene til massene fordi folk tror jo nettopp på han pga hans fysikk og merittliste.

De anekdotene er jo også klassisk eksempel på correlation does not imply causation.

Nå mener ikke jeg at å spise 3 måltider er det eneste som er riktig. Man kan spise så mange man vil og det kommer an på flere faktorer fra person til person. Men det blir feil for alle de som nå velger og legge om til å spise 6 måltider basert på slike usannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svarer jeg bare for hvordan jeg tror det foregår innen kroppsbyggermiljøet, der Labrada gjerne blir hørt mer på en blant vanlige trimmere. Jeg tror det må et generasjonskifte til før det vil være noen som er villig til å være førstemann ut til å si at mange små måltid ikke er nødvendig. Karene som er guruer i dag har hele livet sagt at folk må slutte å spise "three squares a day" og gå over til 6-9 måltid. For dem til å plutselig snu på mynten vil nok være veldig vanskelig og gjerne veldig negativt for inntekten deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det nå egentlig bevist at 3 måltider til dagen er like bra for muskelbygging som 5 måltider? Det vil jo isåfall si at BCAA ikke har noen effekt hvis man ellers får i seg nok proteiner.

Vet at det er ettertrykkelig bevist at man kan bygge muskler på bare 2 eller 3 måltider og at det har ingenting å si for forbrenninga, men har ikke sett noen studier som bekrefter at proteinsyntesen er like stor med 3 som 4-5 måltider.

Det er derimot studier som tilsier at hvert måltid minimum bør inneholde nok proteiner til å makse proteinsyntesen, så om man sprer proteinene over for mange måltider kan man få redusert effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...