Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Markløft, Skulderpress, og spesielt strake markløft, jeg har rett og slett ikke sjangs.

Er SINNSYKT stiv i musklaturen, og veldig lite bevegelighet generelt. Også ganske fremoverlent holdning. Ryggen trives dessuten SVÆRT dårlig i rett og rak stilling, så føles totalt unaturlig og løfte uten bøy i ryggen.

Hvordan ordner jeg dette og hvor lang tid tror dere det vil ta? Tøying?

Hvis jeg prøver å bøye meg ned og ta meg på tærne er jeg heldig og jeg kommer lengre enn knærne, evt øverste del av leggen :p Ikke optimalt!

Fortsetter under...

Jeg ville kontakte en spesialist om jeg var deg, for å få en avklaring på om det bare gjelder generell stivhet/svak muskulatur, om du har noen låsninger, skjevheter, hypermobilitet etc. Deretter kan det være en ide å begynne med litt andre øvelser fra starten av, for eksempel sittende roing, nedtrekk, skulderpress med hantler, en-arms roing med hantel, assisterte chins o.l, nettopp for å virkelig fokusere på aktivering av ryggen, klare å holde riktig holdning og spenn igjennom øvelsen, og å komme litt i gang med å øke og stabilisere styrken før du igjen prøver deg på baseløftene :) For bein er for eksemple benpress, ett-bens press, ett-bens strakmark med hantel, goblet squat o.l, fine øvelser som trener mye stabilisering og kroppskontroll.

Du kan jo filme deg selv gjøre øvelsene, så får vi se. En del ganger er det bare snakk om små justeringer, at man overdriver problemet litt. Jeg har vært borti mange kunder som ved hjelp av 5-10min oppvarming har fått 50 % bedre teknikk, selv om de selv mente problemet var himmelstort før økta startet :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...