Gå til innhold

Styrkeprogram uten et plukk av utstyr? Kom gjerne med ditt beste forslag! :)


Marly

Anbefalte innlegg

Heia fine forum!

Nå har det seg sånn at jeg etter jul flytter te et land som ikke akkurat er kjent for sine treningsstudioer, jogging som folkesport eller kvinner som viser spesielt mye hud. Derfor tenkte jeg å prøve å utarbeide en liten back-up plan, et fullkroppsprogram med kroppsvekt-øvelser jeg kanskje kan kjøre på et lite rom noen ganger i uka. Jeg har kjøpt et par bøker og lest litt rundt om emnet, men hey; hvorfor snoke rundt på et forum med masse ressurser uten å benytte de?!

Hvis vi nå tar utgangspunkt i følgende: 23 år gammel jente, ingen superhelt, men trener nå iallefall regelmessig. Forkjærlighet for styrketrening, men ikke noen sterkenils av den grunn. Si at jeg kan kjøre 30-20 min på et trangt rom 3-4 ganger i uka, med mål om å bli litt sterkere på mine 6 mndr der. Noen innspill på inndeling, øvelser, tiks & triks?:) Åpenbare øvelser tenker jeg er typen brede/smale armhevninger, dips, planken, bulgarsk utfall. Gode øvelser på bein/rumpe og rygg uten ekstra vekt er jeg litt usikker på, så forslag mottas med stor takk?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slynge anbefales (y) Ettbens knebøy og glutebridge/hipthrust kan ta skikkelig, og nordic hamstring (hvis du har noe å sette fast beina under) er jo en killer øvelse for bakside lår. Burpees, spensthopp og splitthopp trener jo både styrke og kondis, og tar du med noen motstandsstrikker blir jo mulighetene for fremgang i de fleste øvelser straks mye bedre. Lykke til, og god tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slynge var ikke dumt, den hadde jeg jaggu ikke tenkt på! Strikk har jeg også langt inni skapet et sted, så det blir med! :)

vurder også sklimatter (musematte funker også) - funker for en rekke gode øvelser!! søk på "catslide"

De kan brukes til magetrening, pushups, core, bein (en fot på matte + en i golvet = utfall ved at det ene bene sklir bakover, eller til siden!)

hvis du har tilgang til ribbevegg e.l: nordic hamstrings = gulløvelse

ellers:

Bryst og triceps: Pushups - brede, smale

Ben & rævv: ettbensknebøy, utfall (framover, bakover, alternerende, gående, sideslengs!), bekkenhev (smal fotstilling, bred fotstilling, ett ben av gangen)

rygg - kroppsheving med hælene i golvet (finn en borkant e.l..evt bruker du slynger dersom du har tilgang til det), rygghev,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...