Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er dette et bra program ??????

Øvelser

1:utfall fremover med lave kuler

2: steg opp3

3: push- ups

4: nedtrekk til bryst / latissimus machine

5: liggende bicepscurl2

6: stående enarms triceps press m/ pronert grep

7: stående drag til hake1

8: liggende benløft m/ball

9: sideliggende rygghev

10: mageliggende rygghev med armsving

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/13389-er-dette-et-bra-helkroppsprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name="Vimså :)' date=' post: 521704, member: 15919&quot]Er på pt time hu satt d opp til meg. Kan æg legge på de øvelsene i tilegg :) e litt grønn på sånn hihi :)

Jeg foreslår at du går til Pt'en og sier opp avtalen.

Dette her vil du ikke få noe progresjon i. En PT burde ALLTID legge til baseøvelser med mindre kunden har skader.

Bygg grunnstyrke med Rippetoes Starting Strength - Fitnessbloggen

Annonse

Jeg foreslår at du går til Pt'en og sier opp avtalen.

Dette her vil du ikke få noe progresjon i. En PT burde ALLTID legge til baseøvelser med mindre kunden har skader.

Hvordan vet du at hun ikke har skader eller andre hindringer? Nå synes ikke jeg det programmet så spesielt bra ut uansett, men det er viktig å være litt obs på at i utgangspunktet er/skal det være en begrunnelse bak valgene PTen tar. Det er veldig lett å sitte på et forum og si at alle må trene baseøvelser.

(Nå er jeg en stor forkjemper for baseøvelser og mener at alle som kan bør trene dem, eller varianter av dem, bare så det er sagt).

Hvordan vet du at hun ikke har skader eller andre hindringer? Nå synes ikke jeg det programmet så spesielt bra ut uansett, men det er viktig å være litt obs på at i utgangspunktet er/skal det være en begrunnelse bak valgene PTen tar. Det er veldig lett å sitte på et forum og si at alle må trene baseøvelser.

(Nå er jeg en stor forkjemper for baseøvelser og mener at alle som kan bør trene dem, eller varianter av dem, bare så det er sagt).

Derfor jeg skrev "med mindre kunden har skader"

Uansett om h*n ikke kjører baseøvelser, så er dette programmet dårlig.

Ingen MÅ trene baseøvelser, men jeg mener som du mener, alle som kan trene det bør gjøre det.

Det finnes mange øvelser som kan få deg like langt som baseøvelsene, men hvorfor kjøre 3 øvelser når du kan kjøre 1 som tar de samme muskelgruppene?

Æg har ingen skader heller hindringer. Har dere tips til et bra opplegg for en litt nybegynner på styrke? :-) jogger å har inervaller et par ganger i ukå ville ha litt styrke for å hb på å stramme opp litt etter to unger hihi :)

Før vi egentlig kan hjelpe deg så hadde det vært greit å vite hva ditt mål er og hvilken tidligere erfaring du har med vekttrening.

Om ditt mål er styrke og masse så burde ditt program være sentrert rundt de seks mest grunnlegende øvelsene eller varianter av dem. De er:

1 horisontal press øvelse. ( benk varianter, push ups varianter ).

1 horisontal trekk øvelse. ( roing varianter ).

1 vertikal press øvelse. ( press over hodet varianter ).

1 vertikal trekk øvelse. ( chins varianter, nedtrekk varianter )

1 kne-dominant øvelse. ( knebøy varianter og utfall varianter )

1 hofte-dominant øvelse. ( Markløft varianter ).

Hvilke varianter av disse du velger kommer ann på ditt mål og dine forutsetninger. F eks om du ikke klarer å ta knebøy med stang med korrekt teknikk, så kan goblet squat være ett fint alternativ for en periode og vil nok hjelpe med å lære knebøy.

Andre øvelser som f eks curls, flyes, side hev, mage øvelser etc kan godt legges til sålenge de har en funksjon. Om ett av målene dine er større biceps, så er det lurt å legge til curls, men om biceps størrelse ikke er så viktig for deg, men chins styrke er, så kan det være lurere å droppe curls å heller ta mer chins. Altså så må øvelses utvalget ditt reflektere dine mål, forutsetninger og ikke minst svakheter.

Håper det ga mening mvh uten en tråd.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...