Gå til innhold

Antall repitisjoner og sett da vektnedgang er førsteprioritet


Nellie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei trådstarter.

Det du spør om er antall reps når du trener, nå vil jeg gi deg denne linken som er alpha og omega på dette med vektnedgang, HER tar Lyle McDonald også opp dette med antall reps i et treningsprogram.

Anbefaler deg på sterkeste å lese denne artikkelen, den har hjulpet MEG og endel folk her på forumet i å forstå "høy-rep"/"treningsprogram på diett".

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/exercise-and-weightfat-loss-part-1.html

Mhv,

SinisterAlex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den formelen (karbohydrater, fett, protein og antall kcal) du har bestemt deg for at funker for deg, gjør den det om du ikke går ned i vekt? Du må ikke være så bestemt på at tingene du gjør fungerer (når de tydligvis ikke gjør det), og ta til deg det som blir sagt.

når vekten stopper opp LITT så kan det være at du binder litt vann o.l, men stopper den opp LENGE gjør du noe feil (og da er det i de fleste tilfeller på kostholdet).

Jeg syns du skal være litt mer ydmyk i forhold til rådene du får. Selvom du tar det som frekt og syrlig så ligger det helt klart noe veldig nyttig bak de ordene som er skrevet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den formelen (karbohydrater, fett, protein og antall kcal) du har bestemt deg for at funker for deg, gjør den det om du ikke går ned i vekt? Du må ikke være så bestemt på at tingene du gjør fungerer (når de tydligvis ikke gjør det), og ta til deg det som blir sagt.

når vekten stopper opp LITT så kan det være at du binder litt vann o.l, men stopper den opp LENGE gjør du noe feil (og da er det i de fleste tilfeller på kostholdet).

Jeg syns du skal være litt mer ydmyk i forhold til rådene du får. Selvom du tar det som frekt og syrlig så ligger det helt klart noe veldig nyttig bak de ordene som er skrevet her.

Jeg tror poenget hennes er at hun ikke har stoppet å gå ned i vekt fordi hun har stagnert - men at i disse stressende tider med skader og operasjon og det som bedre er, så har hun ikke fulgt sine egne kostholdsråd, men at hun vet hva hun må spise for å gå ned i vekt.

Hvis det fungerer, og hun fortsetter å gå ned i vekt når hun begynner å spise etter hennes egne råd igjen, så ser jeg ikke noe vits i å change a winning team - hvertfall ikke før hun stagnerer igjen.

Problemet her er at antall repetisjoner og sett egentlig ikke er så veldig viktig i forhold til å gå ned i vekt. Som sagt i et par av svarene, er det viktigste kostholdet og det totale aktivitetsnivået ditt. Det at du har et greit treningsprogram der du får trent gjennom kroppen vil hjelpe deg i å beholde fettfri masse, noe som selvsagt også er kjempeviktig i forhold til at du unngår å bli tynnfeit når du har mistet de kiloene du ønsker å miste..

Såå.. fortsett med det du holder på med, la fysioen hjelpe deg med treningen siden du har en ganske alvorlig skade, så kan du jo heller spørre igjen hvis du stagnerer, og lurer på hva du kan endre i kostholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...