Gå til innhold

bio rytme diett når man jobber lange og harde dager.


MacmanuZ

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg jobber offshore 12 timers dager, 14dager i strekk. Har en relativt tung jobb med mye løfting.

Hvordan er det da å gå på biorytme dietten?

3 første måltid med protein, karbo og max 10g karb pr måltid.

Deretter 4 måltid med kunn protein og karbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på den dietten siden februar nå. I førsten så var fysisk aktivitet null problem utenom trening. I dag så hadde jeg hagearbeid hjemme bare. Brukte en del motorsag osv, bar busker/små trær. Var så sliten etterpå jeg at jeg måtte gi meg halvveis i jobben! Så jeg vet ikke HVOR tungt jobben din er da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Af? :)

Det går jo ann å prøve.Du merker fort når kroppen din sier PAUSE!!

I mitt tilfelle siden jeg jobber på grunnskole så har jeg feks : Fotballkamper med elever of fysisk aktivitet med barn fra 08;45-1600 hver dag.Noen dager så er vi på fjelltur (med mye stigning) uten at jeg kjenner at jeg trenger noe mer mat eller føler meg noe mye mer utmattet enn vanlig. Selvsagt så merker du en forskjell fra "vanlig" mat til å gå over på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg gjentar dette ganske ofte for tiden. Det er ingenting magisk med biorytme, periodisk faste eller andre måter å spise på. Disse kan ha en funksjon hos noen, mens de ikke fungerer i det hele tatt for andre. Effektene av måltidstiming er uansett minimale sammenlignet med totalinntaket over tid, så jeg vil anbefale å legge inn innsatsen der du får mest igjen for det.

Legg opp kostholdet etter hverdagen din, ikke motsatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg jobber offshore 12 timers dager, 14dager i strekk. Har en relativt tung jobb med mye løfting.

Hvordan er det da å gå på biorytme dietten?

3 første måltid med protein, karbo og max 10g karb pr måltid.

Deretter 4 måltid med kunn protein og karbo.

Hvorfor bare 10 gram karbs? Hvis du leser Børge sine anbefalinger så ligger de på 20-40 gram karbs til de første måltidene. Med din jobb kan du nok trygt ligge enda høyere enn dette.

Du kan også ha en glidende overgang slik at det ikke blir enten eller i alle måltider.

5 måltider om dagen burde forøvrig være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegard lysne , det er derfor jeg sprørr. Jeg vil prøve noe nytt å er usikker på om dette er tingen.:-)

Leste noe om helt ned mot 0 karb i den ene artikkelen til børge. Mener jeg å huske.

Vant med 6-7 måltid pr dag så det tror jeg at jegholder meg til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...