Gå til innhold

20 kilo på 3 måneder


Impossibe

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en 20 år gammel gutt fra Bergen skal begynne en reise for å nå målet mitt. Litt om meg, jeg er 20 år og bor i Bergen. Jeg jobber i butikk og venter bare på å rykke inn i førstegangstjenesten i januar. Jeg veier i dag 110 kilo er 182 høy og har alltid slete med vekten. Før jeg begynte å trene i det hele tatt veide jeg 122 kilo og var farlig på vei til å bli sykelig overvektig. Men jeg har sterk mental psyke og når jeg setter meg et mål følger jeg det. Dette var september 2011, jeg trente 4-5 dager i uken og fikk endret spisevanene mine og jeg gikk ned over 20 kilo. 97 kilo var jeg nedi men etter en negativ periode kom jeg tilbake til gamle vaner. Jeg satt meg ikke et nytt mål, jeg tenkte jeg har nådd målet mitt. Og nå sitter jeg her på 110 kilo med samme følelsen som før jeg begynte å trene. Dette kommer til å bli et reint helvete.

Men denne gangen tenkte jeg at dere også kunne få ta del i transformasjonen min, la det være en motivasjon for andre som er der jeg er. Jeg har tenkt å legge ut ukentlige bilder, maten jeg spiser, treningen, hvordan jeg føler meg i detalj.

Så jeg kommer til å gå igjennom denne transformasjonen uansett det har jeg bestemt meg for. Så kommer spørsmålet vil dere at jeg skal skrive om det eller ikke?

If its important to you, you will find a way. If not You'll find an excuse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt en god del på hvordan jeg vil gjøre dette og har kommet fram til at jeg dropper den "generelle" stå på et treningsenter og løfte vekter 4/5 ganger i uken. Og har alt meldt meg opp på et Crossfitsenter og i tillegg skal jeg gjenoppta boxing. Jeg syntes at man bør finne noe som gjør at man bare har lyst å forsette og forsette og boxing gjør dette for meg. Det med at treneren min og er en som får deg til å gi alt selv om man ikke skulle tro man hadde det. Men må også gå mye turer og løpe for å gjøre meg klar til militæret. Så det blir tungt men jeg er helt sikker at det vil bli. Maten blir det rett og slett og kutte ned alt som heter snop,brus,chips og annet drit. Men jeg skal gå mer i detalj hvis folk ønsker jeg skal skrive om det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfitsentrene har jo som regel godt utvalg med utstyr til å kjøre baseløftene. Komplementerer du crossfit og boksetrening med 2 økter i uken med styrketrening der baseløftene får hovedfokus vil det hjelpe deg mye på vei.

Synes 3 måneder og 20 kg er mye på kort tid, men andre har klart det før, så om det er slik du ønsker å gjøre det så er det bare å kjøre på. Ønsker deg uansett lykke til og gleder meg til å lese hvordan det går underveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tung styrketrening er og blir det beste for å forme kroppen som du ønsker, så jeg vile definitivt anbefalt deg å få inn noen økter i uka om du har muligheten :)

Jo det er planen, går jo styrketrening inn i crossfit også men ønsker å komme i form først og fremst. Da får kroppsfasong komme litt i annen omgang:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crossfitsentrene har jo som regel godt utvalg med utstyr til å kjøre baseløftene. Komplementerer du crossfit og boksetrening med 2 økter i uken med styrketrening der baseløftene får hovedfokus vil det hjelpe deg mye på vei.

Synes 3 måneder og 20 kg er mye på kort tid, men andre har klart det før, så om det er slik du ønsker å gjøre det så er det bare å kjøre på. Ønsker deg uansett lykke til og gleder meg til å lese hvordan det går underveis :)

Jo takk, blir ikke lett men skal gi det alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spør om vi vil at du skal skrive om det?

Som den eneste som har svart nei, vil jeg forklare hvorfor.

:)

Det er din kropp, ditt liv og dine valg.

Dermed er det deg det bør være interessant for og ingen andre. Ikke for det - alle liker en suksesshistorie. Forumet er fylt opp av dem! Jeg tror likevel at dem som lykkes best er dem som gjør det for seg selv og ikke for andre. Skriv gjerne en logg hvor du deler oppturer og nedturer, men ikke forvent deg at fitnessbloggens medlemmer sitter hungrig å venter på neste innlegg fra Impossible, til det er de alt for opptatt med å skape sine egne historier.

Å trykke ja på undersøkelsen din er den enkleste sak i verden. Tar bare ett sekund. Å gå ned 20 kg på tre måneder er langt mer krevende. Du kan garantert finne motivasjon underveis her inne - men det er langt i fra nok til å få deg i mål. Det vet du nok godt allerede. Det å gå ned 20 kg når en er kraftig overvektig er en utfordring, men den er ikke større enn at det kun blir for "hverdagsmat" å regne for lesere av fitnessbloggen.

Men i ditt liv og i din vei videre, så vil en slik milepæl stå som et bevis på din vilje, din evne, din guts! Derfor - drit i å skrive fordi noen trykker ja på denne tullete undersøkelsen. Skriv heller fordi det er viktig for deg.

Gi gass!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...