Gå til innhold

Trenger hjelp til mat plan/måltid over en hel dag(ting som jeg kan spise)

kimz

Anbefalte innlegg

hei,trenger hjelp til en matplan eller ting jeg kan spis iløpet av en hel dag.

slik ser det ut idag ca.

M1- 2 grovebrødskiver med ev skinke,leverpostei,ost(av og til),aggurk,paprika,lett syltetøy,peanøtt smør.

et stort glass melk eller vann.

havregryns grøt(oppskriften som står på havregryn pakkene,husker den ikke akkurat nå) bruker litt mer havregryn og melk en det som står på oppskriften, med litt lett syltetøy.

M2- 4 grovebrødskiver med ev skinke,leverpostei,ost(av og til),agurk,paprika,lett syltetøy,peanøtt smør.

et stort glass melk eller vann.

M3-havregryn,enten bare med melk eller havregryns grøt(ikke sukker på) (før trening)

M5-middag. varierer men går litt i kylling,fisk,koteletter,gryteretter,osv vanlig mat. (etter trening)

M6-samme som frokost og lunch ca kan også være middags rester

også av og til noen mellommåltid som feks,frukt,eller litt havregryn eller 2 brødskiver

+1 protein shake etter trening og kanskje 2 bananer før eller etter trening.

så kan noen hjelpe meg med å sette opp et kostholdsprogram?

trener 5-6 gang i uka alt er bra på treninga er kun maten jeg sliter litt med.

spiser kun godte på lørdag,ellers ingen ting. ikke brus eller noen i ukedagene.

tips til bedre frokost? lunch? kveldsmat? middag? middag 2?

:D

skal bli svææær!

16år

dagens vekt 73kg

185cm over bakken ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men va skal jeg spise.....

Om målet er vektøkning er det ikke så farlig hva, men hvor mye. Men det burde jo selvfølgelig inneholde næring, så smågodt utgår. Spis mat, mer mat og skikkelig mat. Jeg kan ikke ramse opp alt, men spis kjøtt, fugl, fisk, potet, ris, pasta, smør, rømme, melk, havregryn osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trenger jo ca 150gram protein gjennom dagen så... gode protein kilder?

Kjøtt, fisk, fugl, meieriprodukter, egg, du er nesten nødt til å lese litt på innholdsfortegnelse og lære seg noen ca regler så blir det lettere. Kjøtt/fisk er ca 20g protein pr 100g kjøtt/fisk f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...