Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du sier at du er flink med kosthold og diett, men det kostholdet du beskriver i åpningsinnlegget ditt er langt i fra et bra kosthold for en i din situasjon.

er ikke så veldig filk men har prøv selv noen måter, men jeg går veldig fort opp i vekt :(

Fortsetter under...

er ikke så veldig filk men har prøv selv noen måter, men jeg går veldig fort opp i vekt :(

Det er med stor sannsynlighet fordi du ved å spise slik du beskriver havner i et enormt energiunderskudd, og dermed går ned i vekt. Kroppens homeostatiske mekanismer vil derimot ikke være med på dette så alt for lenge, så etterhvert øker inntaket igjen, og da øker også vekten tilbake. Dette skjer altså fordi du ikke klarer å holde deg til dietten over tid, og slik som den så ut så er ikke det så veldig rart.

Som Asle er inne på, må du finne et kosthold som du kan holde over tid, som reduserer sjansen for at du sprekker. Om du heller ser på det som en livsstilsendring, og ikke en diett, så øker sjansene for å lykkes betraktelig.

Lykke til :)

Hvor i landet bor du?

Mitt tips er å tilberede mest mulig mat selv. På den måten vet du hva som er i maten.

Fiberrik frukt og grønnsaker gir maten vekt og volum uten å tilføre mye kalorier. Så det er bra å spise.

Lyst brød, frokostblandinger, snacks og flytende kalorier har mye kalorier og metter lite. Dette bør du begrense.

Kjøtt og fisk inneholder mye proteiner som metter mye og lenge. Du bør spise relativt mye av dette.

Fett er lett å få for mye av, men du bør få fettet fra gode fettkilder. Du trenger strengt tatt ikke mer fett i kosten enn det som følger med kjøttet og fisken(EDIT: og som må tilsettes i matlagingen f.eks stekefett). Ta trankapsler så får du de essensielle fettsyrene(som kroppen ikke klarer å lage selv). Resten av fettet har du på lager :-)

Bruk http://www.næringsinnhold.no

Meld deg inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold det er gratis

Hvor i landet bor du?

Mitt tips er å tilberede mest mulig mat selv. På den måten vet du hva som er i maten.

Fiberrik frukt og grønnsaker gir maten vekt og volum uten å tilføre mye kalorier. Så det er bra å spise.

Lyst brød, frokostblandinger, snacks og flytende kalorier har mye kalorier og metter lite. Dette bør du begrense.

Kjøtt og fisk inneholder mye proteiner som metter mye og lenge. Du bør spise relativt mye av dette.

Fett er lett å få for mye av, men du bør få fettet fra gode fettkilder. Du trenger strengt tatt ikke mer fett i kosten enn det som følger med kjøttet og fisken(EDIT: og som må tilsettes i matlagingen f.eks stekefett). Ta trankapsler så får du de essensielle fettsyrene(som kroppen ikke klarer å lage selv). Resten av fettet har du på lager :)

Bruk http://www.næringsinnhold.no

Meld deg inn på Gratis online dagbok for diett, slanking og kosthold det er gratis

jeg bor i trondheim :)

Annonse

Enkelt sagt spiser du for det meste fisk, kjøtt, magre meieriprodukter, tar litt omega-3 og spiser mye grønnsaker. Etter det begynner du sakte å legge inn mer energirik mat.

For å gjøre det enkelt vil jeg anbefale deg å lage en enkel diett med enkle retningslinjer du kan følge, og snu kostholdet litt slik:

700 g kjøtt/fisk om dagen fordelt slik du vil

700 g grønnsaker

Gode fettkilder til grønnsakene og kjøttet som olivenolje, meierismør

Grove kornprodukter, poteter ,frukt

Etter en liten periode der du har blitt vant til matvarene kan du se på mengdene i forhold til forbruket ditt. Om du skal gå ned i vekt trenger du et energiunderskudd - om du hele veien spiser på igjen det du har brukt skjer det ikke noe med flesket.

Her har du fått veldig greie retningslinjer å forholde deg til. Følg disse, så skal du se det går bra. Ikke gjør det mer komplisert enn det trenger å være.

Her har du fått veldig greie retningslinjer å forholde deg til. Følg disse, så skal du se det går bra. Ikke gjør det mer komplisert enn det trenger å være.

ja va ganske grei rettnigslinje, men sku spør er ikke potet veldig usunnt da ? .. som æ veit

fikk vit at det inneholde veldig my kalori

Poteter metter bra, og inneholder ikke mye kalorier. Det inneholder mye karbohydrater, men karbohydrater er ikke farlig. Prøv å følge det opplegget til Asle en stund og se hvordan det fungerer.

Poteter metter bra, og inneholder ikke mye kalorier. Det inneholder mye karbohydrater, men karbohydrater er ikke farlig. Prøv å følge det opplegget til Asle en stund og se hvordan det fungerer.

men vegard, har du noe bra trenigs plan ? program som jeg kan svett sikkelig ?

Annonse

men vegard, har du noe bra trenigs plan ? program som jeg kan svett sikkelig ?

Om du er relativt ny innen styrketrening så ville jeg funnet et ferdig oppsatt nybegynnerprogram og fulgt det. Det ligger et par eksempler på forsiden her. Suppler med litt utholdenhetstrening dersom du ønsker det, men i ditt tilfelle ville jeg ventet med løpingen til vekten var en del lavere på grunn av belastningen. Dette er noe du burde få oppfølging for, og legen din kan sikkert henvise deg til rett instans.

jeg er veldig aktiv utenfor trenigstudio også, jeg er nesten aldi hjem å sitt, jeg jobber 5 gang i uka som servitør på restuant,

fast legen gjør ingenting, jeg treng ikke å snakk med dem, jeg skal klar selv

hadd vært supert om du kan lag en bra og effektiv plan til meg ;)

Vil ikke anbefale RYP for deg. Det inneholder høyintensitets intervalltrening og øvelser der du må ha nokså god teknikk.

Mitt ærlige svar er at du gjør den største jobben utenfor treningsstudioet. Ja - tren styrke. Jeg kan lage et enkelt program som fungerer til deg. Likevel, resten av døgnets 23 timer BØR du gjøre noe. Å legge inn en times tur om morgenen og en om kvelden eller en halvtime nå og da er magisk . Ha som mål at du skal tilbringe litt og litt mer av dagen på bena enn på rumpen.

Før jeg lager programmet, merk at vi ha anbefalt at du skal ta kontakt med lege og at du bør gjøre det før du begynner å trene skikkelig. Hvordan trener du nå?

jeg er veldig aktiv utenfor trenigstudio også, jeg er nesten aldi hjem å sitt, jeg jobber 5 gang i uka som servitør på restuant,

fast legen gjør ingenting, jeg treng ikke å snakk med dem, jeg skal klar selv

hadd vært supert om du kan lag en bra og effektiv plan til meg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...